روند افزایشی ابتلا به کرونا در خراسان رضوی ادامه دارد


روند افزایشی ابتلا به کرونا در خراسان رضوی ادامه دارد

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی در بخش بستری، سرپایی و فوتی ها همچنان ادامه دارد.

دکتر مهدی قلیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته ۳۴۲ نفر بر اثر کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شدند که این رقم رشد سه برابری نسبت به ابتدای فروردین ماه داشته است.
وی‌ اضافه کرد: در حال حاضر هزار و ۳۴۴ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند در حالی که این میزان در ابتدای سال ۴۸۰ نفر بود.
وی تعداد بستری شدگان ناشی از کرونا در بخشهای مراقبت های ویژه‌ خراسان رضوی را نیز ۲۸۴ نفر عنوان کرد.
به گفته وی، تعداد مراجعان سرپایی با علائم مشکوک کرونا در مراکز جامع سلامت‌ همچنان در حال افزایش است و با کمال تاسف تعداد فوت شدگان نیز ۲ رقمی شده و روند افزایشی دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۱۳ شهرستان خراسان رضوی وضعیت قرمز، ۱۵ شهرستان وضعیت نارنجی و پنج شهرستان وضعیت زرد دارند.
دکتر قلیان به مردم توصیه کرد ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی هر گونه علائم سرماخوردگی یا گوارشی را کرونا تلقی کنند مگر خلاف آن ثابت شود.
وی ادامه داد: تماس با سامانه ۱۹۱ در صورت داشتن علائم مشکوک و مراجعه به موقع به مراکز خدمات جامع سلامت مورد تاکید است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، هم اکنون ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی شیوع ویروس کرونا را اکیدا ممنوع اعلام کرده است.

نمودار ابتلا و بستری کرونا در ایران با شیب تند صعودی امتداد دارد و همه استانهای کشور با افزایش جدی بیماران بستری و سرپایی مواجهند. این در حالی است که میزان عمل به پروتکلهای بهداشتی در سطح کشور همچنان پایین و نگران کننده است به طوری که طبق آخرین ارزیابیها این میزان تنها ۵۶ درصد است.

ایران در جدول مبتلایان به پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۷۹۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۶۵ هزار و ۳۵۹ تن را در کشورمان گرفته است و یک میلیون ۷۹۳ هزار و ۲ نفر از ایرانیان مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان نیز تاکنون ۱۳۸ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۵۸۷ نفر را بیمار کرده و جان ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۱۰۳ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۳۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۲ میلیون و ۸۱ هزار ۱۱۹ بیمار کووید ۱۹ و ۵۷۷ هزار و ۲۷۳ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز