توزیع روزانه حدود پنج تن گوشت مرغ در ابرکوه و یک خبر کوتاه


توزیع  روزانه حدود پنج تن گوشت مرغ در ابرکوه و یک خبر کوتاه

یزد- ایرنا - توزیع روزانه حدود چهار تا پنج تن گوشت مرغ در ابرکوه و راه اندازی آشپزخانه اطعام مهدوی از جمله خبرهای روز پنجشنبه این شهرستان است.

کارشناس تنظیم بازار اداره صنعت، معدن و تجارت ( صمت ) ابرکوه با بیان اینکه در حال حاضر روزانه حدود چهار تا پنج تن گوشت مرغ در این شهرستان توزیع می‌شود و برای تامین مصرف شهروندان به این ماده پروتئنی در ماه رمضان مشکلی وجود ندارد.

محسن فلاح زاده عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا سیزدهم فروردین ماه روزانه پنج تن و ۵۰۰ کیلوگرم تا ۶ تن و ۵۰۰ کیلو گرم مرغ سهمیه‌ای توزیع شد.

وی اظهار کرد: از چهاردهم فروردین تاکنون به طور متوسط روزانه چهار تا پنج تن گوشت مرغ با قیمت مصوب با نظارت بازرسان و همکاری اتاق اصناف در ۲۲ فروشگاه و مراکز شهری و روستایی توزیع می‌شود.

فلاح زاده بیان کرد: کار نظارت و بازرسی بر نحوه توزیع گوشت مرغ از طرف مراکز و فروشگاه‌ها با اعزام گروه های گشت‌ صورت می‌گیرد.

این مسوول با بیان اینکه طبق قانون با متخلفان کم‌فروشی و گران فروشی برخورد صورت می‌گیرد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را برای بررسی و اقدام به موقع به ۱۲۴ اعلام کنند .

وی اضافه کرد: قیمت مصوب هرکیلوگرم مرغ سهمیه ای در این شهرستان ۲۵۳ هزار ریال تعیین شد.

از مجموع ۷۰ واحد مرغ گوشتی در شهرستان ابرکوه بیش از نیمی آنها فعال است که در هر دوره یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه برای تولید گوشت مرغ پرورش داده می شود.

شهرستان ابرکوه افزون بر ۲ هزار واحد صنفی در قالب ۱۰ اتحادیه دارد که مشغول ارایه خدمات به شهروندان است.

ابرکوه

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان ، آشپزخانه اطعام مهدوی ویژه کمک به نیازمندان و خانواده های مددجو در این شهرستان راه اندازی شد.

کاظم چاکرالحسینی در حاشیه راه اندازی این آشپزخانه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از مشارکت ها و کمک های خیران افزود: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با مشارکت خیران در طرح اطعام مهدوی در ماه رمضان ۱۰ هزار پرس غذای گرم طبخ می شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ پرس غذای گرم طبخ و توزیع می شود ،اظهار کرد: علاوه بر غذای گرم که در قالب این طرح در اختیار نیازمندان قرار می گیرد، تلاش می شود کمک های مومنانه و بسته های معیشتی و پویش «ایران مهربان» توزیع شود.

رییس کمیته امداد ابرکوه با بیان اینکه مدیریت آشپزخانه اطعام مهدوی به عهده حسن عمیقی زاده است، خاطر نشان کرد: خیران و مردم نوعدوست شهرستان می توانند نیازمندان شهر را نیز در افطاری خود سهیم کنند.

چاکرالحسینی ادامه داد: نیکوکاران می توانند کمک های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۲۲۶ و با شماره گیری کد# ۰۳۵۶*۸۸۷۷* در تلفن همراه، واریز کنند.

وی ادامه داد : مردم و خیران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشارکت در طرح اطعام مهدوی با شماره ۳۲۸۲۸۶۹۵ ۰۳۵ واحد مشارکت های مردمی کمیته امداد ابرکوه تماس حاصل کنند.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403