بیش از سه هزار تست کرونا در سقز گرفته شد


بیش از سه هزار تست کرونا در سقز گرفته شد

سنندج - ایرنا - رییس مرکز بهداشت سقز گفت: از اول فرودین ماه سال جاری تا 20 این ماه، سه هزار و 64 تست pcr و رپید در مراکز درمانی و مرکز منتخب کرونا در شهرستان از مردم گرفته شده است.

پروین خسروپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اول سال جاری تا ۲۰ فروردین ماه یک هزار و ۹۴۹ تست pcr در مراکز درمانی و مرکز منتخب کرونا انجام شده است که از این تعداد ۹۱۹ مورد آن مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تست رپید، غربالگریی است و درصد منفی کاذب بالا دارد و موارد منفی که علامت ‌دارند توصیه به انجام تست pcr می شود، افزود: همچنین یک هزار و ۱۱۵ تست رپید انجام شده که ۱۸۳ مورد آن مثبت شده است.

رییس مرکز بهداشت سقز با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا در فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال بسیار بیشتر است، یادآور شد: فروردین ماه پارسال ۳۵۳ نمونه تست کرونا در مراکز درمانی و مرکز منتخب کرونا گرفته شده که ۲۰۱ مورد آن مثبت بوده است.

خسروپور اضافه کرد: آمار مبتلایان به کرونا همچنان افزایشی است بنابراین تنها راهکار در این شرایط همکاری خود مردم در عدم برگزاری مراسم و عدم حضور در تجمعات و استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

شهرستان سقز هم اکنون در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و طبق افزایش آمار مبتلایان به این ویروس، وضعیت سقز روز به روز وخیم تر می شود.

امید است با تعطیلی چند روزه بازار و واحدهای صنفی سطح شهر، بستری های کرونایی در بیمارستان‌های این شهرستان کاهش پیدا کند و وضعیت دوباره عادی شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی