دشمنان نظام اسلامی چشم دیدن شکوفایی صنعت هسته ای ایران را ندارند


دشمنان نظام اسلامی چشم دیدن شکوفایی صنعت هسته ای ایران را ندارند

عزیزی گفت: دشمنان نظام اسلامی چشم دیدن شکوفایی صنعت هسته ای ایران را ندارند اما سانتریفیوژهای سایت هسته ای نطنز با نسل های پیشرفته تر جایگزین می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، امروز (چهارشنبه 25 فروردین) پس از بازدید از سایت هسته ای نطنز گفت: از کار افتادن هزاران سانتریفیوژ در این سایت شایعه بوده و دزد ناشی به کاهدان زده است.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مشاهدات در بازدید از این نشان می دهد در بخش اعظمی از سانتریفیوژهای IR1 در حال کار کردن هستند و فقط به حجم بسیار کمی از کابل های برق آسیب رسیده که در حال نوسازی است.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی از سایت نطنز، بر مبنای وظایف و مسئولیت های نظارتی مجلس و بررسی ابعاد حادثه از تاسیسات هسته ای بازدید کردند.

عزیزی ادامه داد: اخلالی در یکی از واحدهای نطنز ایجاد شده بود که اقدامی کور بود و تنها به بخشی از واحدهای نیرو رسانی این تاسیسات خسارت سطحی وارد کرده و دزد ناشی به کاهدان زده است.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ایجاد نوسان برق منجر به بازنگری مجدد سانتریفیوژها خواهد شد و سانتریفیوژها در حال بررسی هستند اما از کار افتادن هزاران سانتریفیوژ طبق بررسی های ما کاملا تکذیب می شود.

وی تصریح کرد: با تلاش دانشمندان هسته ای کشور، صنعت هسته ای در کشور ما رو به پیشرفت است و پس از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، تحقق اهداف بلند این قانون و افق های پیش بینی شده در صنعت هسته ای مورد توجه کارشناسان و دانشمندان این حوزه قرار گرفته است.

عزیزی با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی چشم دیدن شکوفایی صنعت هسته ای ایران را ندارند، گفت: دشمنان ما تلاش می کنند تا با استفاده از برخی عوامل وابسته به این صنعت آسیب وارد کنند اما مسئولان و فعالان حوزه های مختلف کشور ما هر تهدیدی را تبدیل به فرصت می کنند و سانتریفیوژهای آسیب دیده با نسل های پیشرفته تر جایگزین می شوند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط