چند خبر کوتاه از شمال آذربایجان‌غربی


چند خبر کوتاه از شمال آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا - اجرای 20 طرح محرومیت زدایی در پلدشت، پلمب شدن 9 واحد صنفی متخلف در ماکو و آغاز عملیات لایروبی انهار منتهی به تالاب زاویه سفلی چالدران از جمله مهمترین اخبار کوتاه شمال آذربایجان غربی در 24 ساعت گذشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پلدشت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان در حال حاضر ۲۰ طرح محرومیت زدایی را در روستاهای محروم و دورافتاده شهرستان مرزی شهرستان پلدشت اجرا می کند.

سرهنگ پاسدار منصور یوسفی ادامه داد: این طرح‌ها شامل احیا و بازسازی قنات‌ها و ساخت خانه‌های مددجویی با مشارکت بهزیستی و سپاه است که برای اجرای آن‌ها بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: قرار است تا پایان سال جاری با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، ۵۰ طرح محرومیت زدایی در نقاط مختلف شهرستان پلدشت اجرا شود که تلاش خواهد شد تا پایان نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری برسد.

۹ واحد صنفی متخلف در ماکو پلمب شد

فرماندار ماکو گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۹ واحد صنفی متخلف در این شهرستان به علت عدم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی توسط ستاد مبارزه با کرونا پلمب شد.

علی محمدی ایروانلو اظهار داشت: این واحدهای صنفی شامل نمایشگاه اتومبیل، قلیانسرا و خیاطی است.

وی افزود: از ابتدای اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در این شهرستان ۲۰ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا پلمب شد.

فرماندار ماکو در ادامه با اشاره به فعالیت مخفیانه و نیمه باز برخی واحدهای صنفی تاکید کرد: بدون اغماض این واحدهای صنفی به صورت ضربتی پلمب و با صاحبان آن برخورد خواهد شد.

وی همچنین به ممنوع بودن هرگونه تجمع در پارک‌ها و بوستان‌های این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: کلیه گروه‌های شغلی در سطح شهرستان باید ساعت ۱۰ شب نسبت به تعطیلی واحدهای خود اقدام نمایند.

محمدی ایروانلو ادامه تاکید کرد: با اتحادیه‌هایی که نسبت به اعمال محدودیت های کرونایی به اصناف خود بی اعتنا باشند طبق مقررات ستاد ملی کرونا با آنها برخورد خواهد شد.

فرماندار ماکو اظهار داشت: با توجه به ازدحام و تجمع در سالن‌های گمرک و انبارهای عمومی کارگروه ساماندهی با حضور دستگاه های مربوطه تشکیل و راهکارهای پیشنهادی در جلسه آتی ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان ارائه خواهد شد.

آغاز عملیات لایروبی انهار منتهی به تالاب زاویه سفلی در چالدران

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست چالدران اظهار داشت: عملیات لایروبی انهار منتهی به تالاب زاویه سفلی چالدران به طول بیش از پنج کیلومتر در این شهرستان آغاز شده است.

حجت آذریار اضافه کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه، فرسایش حاکم و انتقال سنگ ریزه‌ها از ارتفاعات به پایین، ذوب برف‌ها و رسوب گذاری در کانال، هر ساله این موضوع سبب کاهش ظرفیت آب‌گذری و همچنین عدم ورود آب کافی به تالاب می‌شود.

وی ادامه داد: با همکاری بخشداری مرکزی و انتقال بیل مکانیکی به محل، انهار منتهی به تالاب لایروبی شده و هم اکنون حجم آب ورودی به تالاب نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

"آذریار" اظهار داشت: شهرستان چالدران دارای ۶ تالاب بوده که وسعتی بالغ بر بیش از هزار متر مکعب داشته و همه ساله پذیرای بیش از ۳۰ گونه انواع پرندگان مهاجر و بومی است که امسال نیز پیش‌بینی می‌شود با توجه به وضعیت خوب آبی، حضور پرندگان در این زیستگاه های آبی بیشتر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟