تمهیدات برای تامین مرغ بازار ایلام در ماه رمضان اندیشیده شود


تمهیدات برای تامین مرغ بازار ایلام در ماه رمضان اندیشیده شود

ایلام - ایرنا - رییس سازمان بازرسی ایلام گفت: مسوولان و متولیان تامین و تولید مرغ استان با توجه به قرارگیری در ماه مبارک رمضان باید نیاز روزانه بازار مصرف استان را تامین کنند.

مهدی اصلانی کرجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه شروع ماه مبارک رمضان، تقاضای بازار برای خرید مرغ افزایش می یابد و باید خرید و ذخیره‌ سازی مرغ برای توزیع در بازار ماه رمضان انجام گیرد.

وی افزود: بر اساس نیاز سرانه مصرف مرغ در استان، برآورد شده است که در ماه رمضان و حتی ماه های آینده روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ تن مرغ در بازارهای مصرف استان توزیع شود.

اصلانی کرجی از مسوولان متولی تامین و توزیع مرغ خواست: تفاهم نامه و قراردادهای محکم همراه با تضامین قابل اجرا مبنی بر تامین مرغ مورد نیاز بازار به مقدار تعیین شده روزانه توسط ستاد تنظیم بازار با کشتارگاه های استان و در صورت نیاز با کشتارگاه های دیگر استان های همجوار منعقد کنند.

وی تاکید کرد: در صورت عدول کشتارگاه ها از مفاد قرارداد منعقد شده باید با مسوولان کشتارگاه ها برخورد جدی و در صورت لزوم به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی معرفی شوند و حتی مدیران و مسوولان کشتارگاه تغییر یابند.

اصلانی ادامه داد: همچنین واحدهای مرغداری نیز در قبال دریافت نهاده های دولتی موظف به افزایش جوجه ریزی و تحویل مرغ به کشتارگاه ها هستند.

وی افزود: در جلسه ستاد تنظیم بازار استان ایلام مقرر شد در خصوص وضعیت نظارت بر چرخه تولید تا فروش مرغ به خریدار، علاوه بر گشت های روتین از ظرفیت بسیج مردمی و نظارت های همگانی و مشارکت عمومی استفاده شود و هر فرد یک ناظر و بازرس در این زمینه باشد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای نزدیک به ۴۰۰ واحد مرغداری مجاز است و میزان مرغ تولیدی استان ایلام سه برابر نیاز مصرف استان است.

در ماه های اخیر بازار مرغ استان ایلام با نوسانات توزیع و قیمت مواجه بود و این موضوع در روزهای منتهی به پایان سال گذشته و تعطیلات نوروزی جدی تر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !