بارندگی‌ در خراسان جنوبی خسارت جزئی داشت


بارندگی‌ در خراسان جنوبی خسارت جزئی داشت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های 24 ساعت گذشته در استان با انجام اقدامات پیشگیرانه و تدابیر اندیشیده شده، خسارت جزئی داشت و بیشتر با عافیت بود.

سید ابوالحسن میرجلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه‌روز گذشته بارش‌های رگباری را در برخی شهرستان‌ها از جمله بیرجند، قاینات، طبس، بشرویه، سرایان، فردوس و درمیان داشتیم که در بازه زمانی کوتاه رخ داد و همراه با روان‌آب بود.

وی گفت: در برخی نقاط استان در بازه زمانی کوتاه این بارندگی‌ها به میزان ۲۰ میلیمتر رسید و بیشتر سبب آبگرفتگی جاده‌ها و معابر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در محورهای مواصلاتی استان هرچند روان‌آب زیادی جاری شد اما با تلاش راهداران همه مسیرها باز بود؛ فقط در ۲ محور سه قلعه - بیرجند و سرایان - روم قاین برای لحظاتی تردد به کندی انجام و مسدود ‌شد که بلافاصله با تلاش راهداران بازگشایی شد.

وی افزود: با توجه به پیش‌آگاهی‌هایی که داده شده بود، تمامی جامعه هدف به ویژه کشاورزان، دامداران، عشایر، مرغداران و گلخانه‌داران اقدامات پیشگیرانه را انجام داده بودند لذا خسارت خاصی در این بخش‌ها تاکنون نداشتیم.

میرجلیلی گفت: در بخش کشاورزی به ویژه باغات پسته شهرستان‌های مذکور خسارت جزئی وارد شد که گروه‌های ارزیاب در حال جمع‌بندی خسارت‌ها هستند.

وی اظهار داشت: ۱۱۲ تیم امدادی و عملیاتی از ۲ روز قبل در پی احتمال وقوع صاعقه، رگبار و رعد و برق در سراسر استان به حالت آماده‌باش درآمدند و تا صبح فردا (شنبه) نیز مستقر خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: براساس اعلام هواشناسی امروز نیز بارندگی‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط استان ادامه دارد.

وی گفت: از هم‌استانی‌ها تقاضا داریم با توجه به اخطاریه هواشناسی درخصوص وقوع روان‌آب و آبگرفتگی معابر حتما نکات پیشگیرانه را رعایت کنند تا شاهد خسارت‌های جانی و مالی نباشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403