کرمانشاه جزو 8 استان امن کشور است


کرمانشاه جزو 8 استان امن کشور است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: در ارزیابی های به عمل آمده بین استان های کشور، کرمانشاه با قرار گرفتن در رده بیست و چهارم از لحاظ وقوع جرم، جزو هشت استان امن کشور به شمار می رود.

سرهنگ محمدرضا آمویی اظهار کرد: کرمانشاه در بسیاری از جرائم خشن نیز جزو استان های آخر کشور به شمار می رود، به گونه ای که در نزاع و درگیری رتبه 25 و در شرارت رتبه 24 را میان 31 استان کشور دارد.

وی همچنین با اشاره به رتبه 19 کرمانشاه در سرقت های مسلحانه و سرقت به عنف، گفت: در مجموع جرائم، کرمانشاه رتبه 24 کشور در سال گذشته را به خود اختصاص داده تا جزو هشت استان امن باشد.

آمویی با بیان اینکه تیراندازی ها یکی از عوامل ناامنی و برهم خوردن نظم عمومی محسوب می شود، اظهار کرد: سال گذشته 495 مورد تیراندازی در استان که عمده آنها مربوط به شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، صحنه و سرپل ذهاب بود رخ داد که طبق بررسی های به عمل آمده 42 درصد آنها به خاطر اختلافات خانوادگی بوده است.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه تصریح کرد: در همین راستا سال گذشته حدود دو هزار قبضه و امسال نیز بیش از 150 قبضه اسلحه به منظور پیشگیری از وقوع تیراندازی و جرم از قاچاقچیان و افراد مختلف کشف و جمع آوری شده است.

کاهش قتل و قمه کشی و افزایش سرقت و نزاع در کرمانشاه

وی در ادامه به کاهش بسیاری جرائم در استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: از جمله این جرم ها وقوع قتل و نزاع فردی است که نسبت به سال 98 به ترتیب 10 و یک درصد کاهش نشان می دهد.

آمویی خاطرنشان کرد: همچنین جرائمی نظیر شرارت و چاقو و قمه کشی نیز به ترتیب 64 و 60 درصد سیر نزولی داشته است.

این مقام انتظامی در ادامه از رشد 25 درصدی نزاع های دسته جمعی نیز خبر داد و گفت: در بحث سرقت هم متاسفانه حدود 10 درصد افزایش داشته ایم.

وی در عین حال از دستگیری حدود یازده هزار و 300 سارق طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: بیشتر این سارقان مربوط به شهر کرمانشاه بوده‌اند.

دستگیری 954 نفر از اراذل و اوباش

آمویی در ادامه یکی از برنامه های پلیس در سال گذشته را برخورد با اشرار و اراذل و اوباش عنوان کرد و گفت: در این راستا همکاران ما موفق شدند 954 نفر از این افراد را دستگیر کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به کاهش دو درصدی جرائم خشن، گفت: بدون شک دستگیری اراذل و اوباش با این کاهش جرم ارتباط مستقیم دارد که امسال نیز همین روند تداوم می یابد.

وی در پایان گفت: پلیس هدفی جز امنیت پایدار در جامعه و خدمت به مردم ندارد، کمااینکه عموم شهروندان نیز بارها از نزدیک شاهد تلاش و جانفشانی همکاران ما در بخش‌های مختلف انتظامی بوده و در این سال ها نیز همکاری خوبی با نیروی انتظامی داشته اند که امید می رود در سال جاری شاهد تداوم و افزایش آن باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین ساعت‌ هوشمند پیشنهادی بر اساس قیمت (اردیبهشت 1403)