امام جمعه رشت :مسئولان اجازه فرسایشی شدن مذاکرات برجامی را ندهند


امام جمعه رشت :مسئولان اجازه فرسایشی شدن مذاکرات برجامی را ندهند

رشت - ایرنا - امام جمعه رشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث مذاکرات برجامی گفت : مسئولان هوشیار باشند که این نشست ها فرسایشی نشود .

آیت الله رسول فلاحتی در پیام نماز جمعه این هفته رشت که به دلیل شرایط کرونایی در فضای مجازی برگزار شد ، تصریح کرد:اروپاییان از آمریکایی ها درس گرفته اند و به این رسیده اند که آنقدر باید طرف مقابل خود را به میز مذاکره بکشانند تا او را خسته کنند.
وی عنوان کرد : اگر آمریکایی‌ها می‌گویند می‌خواهیم به مذاکرات برگردیم نشان از حرف شنوی از ایران نیست بلکه تحمیل حرف های باطل خودشان به ملت ایران است .

خطیب جمعه رشت ، اروپاییان را یدک کش آمریکا خواند و گفت: تا زمانی که اروپایی‌ها یدکش آمریکایی‌ها هستند نمی شود به آنها اعتماد کرد چرا که آن‌ها درس آموخته امریکایی ها هستند.
وی با اشاره به افزایش غنی سازی ایران و قدردانی از تلاش های انجام شده گفت: تیم مذاکره کننده همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید در برابر آمریکا و اروپا بسیارهوشیارانه عمل کنند.

وی در بخشی دیگر از خطبه های اینترنتی نماز جمعه امروز با اشاره به ۲۹فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی و قدردانی از تلاش این غیورمردان گفت : ارتشیان در فعالیت های جهادی و خدمت به مردم در صحنه ها و حوادث مختلف همچون سیل ، زلزله ونیز مقابله با ویروس منحوس کرونا خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی از ویژگی های منحصر به فردی نسبت به ارتش‌های جهان برخوردار است ، عنوان کرد: ارتش ما نیروی ولایت مدار، مدافع مظلوم، حافظ ارزش های والای اسلامی وملی است.
وی همچنین در ادامه با اشاره به سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران با گرامیداشت این روز تاریخی گفت: سپاه نیز نیرویی مردمی ست و خود را در عرصه های مختلف وقف نظام اسلامی می کنند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت جهاد فرهنگی عنوان کرد: امام خمینی (ره) بارها تاکید داشتند که ما از حصر اقتصادی و دخالت نظامی نمی ترسیم بلکه نسبت به حوزه فرهنگی که همچون دانشگاهی استعماری عمل می‌کند، نگرانیم .
امام جمعه رشت با تاکید بر اهمیت نگرش به فرهنگ عمومی، شناخت بیماری‌های فرهنگی و یافتن علاج آنها افزود: اگر مسائل فرهنگی به درستی عمل نشود در توسعه اقتصادی نیز موفق نخواهیم بود از اینرو اهمیت توجه به مسائل فرهنگی مورد تاکیدهمیشه امام (ره) و رهبرمعظم انقلاب بوده است.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات خاطر نشان کرد: مردم در انتخابات شوراها در انتخاب افراد دقت کنند که افرادی توانمند مخلص و متعهد را انتخاب کرده کسانی که اهل زد و بندهای سیاسی نبوده و صرفا برای رفاه شهروندان و روستاییان تلاش کنند.
آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و لزوم باز گذاشتن در مساجد ضمن ضرورت رعایت کامل دستورالعمل هایی که مراکز سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اعلام می کند، گفت: ماه رمضان ماه رحمت خداست و بستن درهای مساجد، بستن درهای رحمت است و نمازگزاران ما در ایام کرونا نشان دادند که در رعایت پروتکل‌ها بسیار دقیق و منظم هستند.
وی با تاکید بر ضرورت نگهداشتن حرمت ماه مبارک رمضان اظهار داشت : روزه خواری علنی در ماه مبارک رمضان حرام است و کسانی که نمی توانندروزه بگیرند باید حرمت ماه را نگه دارند.
امام جمعه رشت همچنین بر مدیریت صحیح توزیع آب کشاورزی با توجه به فصل نشاء کشاورزان تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن