صدور دستورالعمل های وزارت بهداشت سریلانکا برای مساجد در ماه مبارک رمضان


صدور دستورالعمل های وزارت بهداشت سریلانکا برای مساجد در ماه مبارک رمضان

وزارت بهداشت سریلانکا بخشنامه ای را برای تضمین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مساجد در ماه مبارک رمضان صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « menafn»، وزارت بهداشت سریلانکا بخشنامه ای را برای تضمین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مساجد در ماه مبارک رمضان صادر کرده است.

بر اساس این بخشنامه در ماه مبارک رمضان فقط افراد بالغ بالای 18 سال می توانند برای شرکت در مراسم مذهبی و نمازهای جماعت در مساجد حضور پیدا کنند.

در این بخشنامه تاکید شده است که هیچ گونه ازدحامی نباید در خارج از مساجد،ورودی مساجد،لابی ها و سالن های نماز وعبادت به وجود بیاید.

وزرات بهداشت سریلانکا تاکید کرد که تعداد نمازگزاران حاضر در مساجد باید به گونه ای باشند فاصله اجتماعی میان آنها کمتر از یک متر نشود و به طور کلی حتی در بزرگ ترین مساجد هم تعداد کل نمازگزاران حاضر نباید بیشتر از 100 نفر شود.

نمازگزاران باید سجاده های شخصی خود را به مساجد بیاورند و متولیان مساجد باید با پوشیدن لباس های مناسب و داشتن مساک و دستکش،دمای بدن نمازگزاران را چک کنند.

در این بخشنامه آمده است که وسایل ضد عفونی کننده دست ها باید در ورودی مساجد مهیا باشد تا همه نمازگزاران هنگام ورود دست های خود را کاملا ضد عفونی کنند.

نمازگزاران باید از دست دادن به یکدیگر و هرگونه تماس فیزیکی دیگر خودداری کنند.

هیچ گونه خوراکی یا نوشیدنی در خارج یا داخل مساجد نباید در اختیار نمازگزاران هنگام افطار قرار داده شود و در حقیقت همه نمازگزاران باید برای بازکردن روزه های خود به منازلشان بروند.

بر اساس این بخشنامه مدت زمان اقدامه نماز در مساجد باید کوتاه باشد و نمازگزاران باید بعد از تمام شدن نماز فورا متفرق شده و از مسجد بیرون بروند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی