124 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند


124 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند

بیرجند - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر 253 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد آزمایش کرونا 124 نفر مثبت شده است.

کامبیز مهدی‌زاده روز جمعه درباره آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: ۲۶ بیمار کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه (ICU) بستری هستند که حال عمومی ۶ نفر وخیم است.

وی افزود: ۳۵۲ آزمایش مولکولی (PCR) در ۲۴ ساعت گذشته انجام شد که ۱۲۷ آزمایش مثبت قطعی است و از این تعداد ۲۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۱۰۵ نفر با نمونه‌گیری سرپایی شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از بیماران جدید شناسایی شده به روال روزهای قبل بیشترین تعداد با ۵۶ بیمار مربوط به شهرستان بیرجند است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۵ بیمار شهرستان طبس، شهرستان‌های درمیان و فردوس هر کدام ۱۰ نفر، شهرستان‌های سرایان، قاینات و زیرکوه هر کدام هشت نفر، شهرستان بشرویه ۶ نفر، شهرستان سربیشه چهار نفر، یک نفر مربوط به شهرستان خوسف و یک نفر نیز مربوط به شهرستان نهبندان بوده است.

مهدی‌زاده افزود: متاسفانه ۲ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته جان خود را از دست دادند و با فوت این ۲ نفر، تعداد کل فوت‌شدگان کرونا در خراسان جنوبی به ۷۸۴ نفر رسید.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی ۴۹ هزار و ۸۸ آزمایش مولکولی (PCR) انجام و منجر به شناسایی ۱۷ هزار و ۹۶۱ بیمار مبتلا به کرونا شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: تاکنون ۱۷ هزار و ۵۳ بیمار کرونایی در این استان بهبود یافتند یا در قرنطینه خانگی هستند.

روند صعودی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی از اوایل هفته دوم فروردین امسال آغاز شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است.

خراسان جنوبی طی ۲ هفته اخیر جزو ۱۲ استان دارای شیب بسیار تند افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفت.

براساس آخرین رنگ‌بندی، چهار شهرستان استان شامل بیرجند، قاینات، فردوس و طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های نهبندان، سرایان، بشرویه، درمیان، سربیشه و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بستری‌های خانوادگی در بیمارستان‌های استان افزایش قابل توجه داشته و نشان‌دهنده گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی است.

آمار روزانه (۲۴ ساعت) مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی پس از آذر ۹۹ و پشت سر گذاشتن موج سوم بیماری در این استان بار دیگر از فروردین امسال سه رقمی شد.

تعداد بیماران تنفسی که اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند، نسبت به اواخر اسفند سال گذشته سه برابر شده و بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها نیز با افزایش حدود ۶ برابری به بیش از ۱۲۰ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403