آغاز مهرواره «محله همدل» برای گره‌گشایی از مردم در ماه مبارک رمضان


آغاز مهرواره «محله همدل» برای گره‌گشایی از مردم در ماه مبارک رمضان

مهرواره «محله همدل» با موضوع استفاده از فضای مهیای ماه رمضان برای گره‌گشایی از مردم و در محورهایی همچون کمک به ازدواج آسان جوانان و همدلی و همراهی با بیماران مبتلا به کرونا اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مهرواره «محله همدل» همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شد.

بنابر این گزارش، این طرح می کوشد با استفاده از ظرفیت و فضای مهیای ماه مبارک رمضان، مردم را تشویق به قیامی همگانی برای رفع مشکلات هر چند کوچک در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و آسیب های اجتماعی، سیاسی و ... کند.

آغاز مهرواره «محله همدل» برای گره‌گشایی از مردم در ماه مبارک رمضان

به گفته حجت الاسلام غلامی، مسئول این مهرواره ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای حل مسئله محله است، این امیدهایی که قطره قطره در جامعه به واسطه حل شدن مسائل، جمع می شود، فضایی شاداب و پویا را فراهم می‌کند و مواسات همدلانه ناظر بر مسائل متعدد جامعه رقم می‌خورد؛ البته صرفاً بر توزیع بسته معیشتی تمرکز نداریم.

کمک به جبران ضررهای اقتصادی مردم به ویژه نسل جوان، کمک به ازدواج آسان جوانان، همدلی و همراهی با بیماران مبتلا به کرونا، پادرمیانی برای رفع اختلافات خانوادگی به ویژه میان زوجین، آموزش رایگان دانش آموزان در شرایط تعطیلی مدارس، رفع کدورت های محلی و خانوادگی و ... ازجمله محورهای این مهرواره است.

عموم علاقمندان با هر سطح تحصیلات و معلوماتی می‌توانند در این مهرواره شرکت و ناظر بر تخصص و توان خود یک مسئله را ثبت کنند و به اندازه توان خود در حل آن تلاش کنند. وقتی این ثبت نام صورت گرفت با ارسال پیامک و سایت مهرواره مشاوره و راهنمایی لازم برای حل مسائل ارائه می شود.

آغاز مهرواره «محله همدل» برای گره‌گشایی از مردم در ماه مبارک رمضان

به گفته حجت الاسلام غلامی پس از حل مسئله، فرد یا گروه، گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود را در سایت مهرواره ثبت می کند. در مرحله نخست در سطح شهرستان‌ها برترین ایده‌ها و بهترین مسئله‌های حل شده در قالب جشنواره شهرستانی، انتخاب می‌شوند و هدایایی برای تشویق به این افراد تقدیم می شود.

برترین‌های شهرستانی در سطح استانی با یکدیگر رقابت می کنند و از بهترین محلات استانی که توانسته اند کارگشایی در حل مسئله‌ها داشته باشند، تقدیر می‌شود. و در مرحله نهایی بهترین‌های استانی وارد رقابت ملی می‌شوند و سپس جشنواره ملی برگزار و هدایای نفیسی به نفرات برگزیده اعطا می شود.

محله‌ای که رتبه نخست را در سطح ملی کسب کند ۲۰۰ میلیون تومان، محله دوم ۱۰۰ میلیون تومان و به محله‌ای که رتبه سوم را به دست آورده است، ۵۰ میلیون تئمان اهداء می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج