پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 28 فروردین 1400


پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 28 فروردین 1400

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه، یک میلیون و 45 هزار و 400 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در آخرین روز کاری بازار طلا  به 10 میلیون و 670 هزار تومان رسید. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟ نوشته پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 28 فروردین 1400 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۲۶ فروردین با ۷,۹۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۴۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در آخرین روز کاری بازار طلا به ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

رئیس اتحادیه طلا گفت: فعلا بازار طلا تا آخر فروردین ماه تعطیل است. احتمال دارد در هفته پایانی فروردین به دلیل نوسان افزایشی انس جهانی، طلا اندکی گران شود.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای معامله گران فنی بازار سکه از اهمیت زیادی برخوردار است و آنها باور دارند با عبور از محدوده یاد شده، فلز گرانبهای داخلی با سرعت بیشتری در مسیر صعودی قرار می‌گیرد و حتی ممکن است به بالای کانال ۱۱ میلیون تومانی بازگردد.

این اتفاق در حالی ممکن است رخ دهد که با عبور از تعطیلات نوروزی، دیگر در بازار سکه، قیمت این فلز گرانبها کانال ۱۱ میلیون تومان را تجربه نکرد. آخرین بار چهارشنبه ۱۱ فروردین ماه، فلز گرانبهای داخلی بالای کانال ۱۱ میلیون تومانی نوسان کرده بود.

کف و سقف در یک هفته

هفته گذشته قیمت سکه تا محدوده ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی افت کرد و حتی در معاملات پشت خطی محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی نیز لمس شد. با این حال، بازار نتوانست به زیر حمایت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برود. سقف قیمت سکه نیز در انتهای هفته رقم خورد که این فلز گرانبها تا نزدیکی ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالا رفت.

البته رشد سکه در روز پنج‌شنبه بسیار غیرمنتظره رقم خورد، به طوری‌که حتی تا ساعت ۵ بعدازظهر، فلز گرانبهای داخلی در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان نوسان می‌کرد. این افزایش یکباره طلای جهانی بود که منجر به افزایش شدید قیمت سکه شد.

بازیگران بازار ارز در روز پنج‌شنبه چندان با افزایش قیمت سکه همراهی نکردند و دلار پشت خط ۲۵ هزار تومانی باقی ماند. با این حال، در روز جمعه گفته می‌شد که اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی به بالای مرز ۲۵ هزار تومانی رفته است. در صورت این اتفاق، سکه می‌تواند روز شنبه را افزایشی‌تر آغاز کند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید