مهم‌ترین رویدادهای خبری چهارمحال و بختیاری در هفته‌ای که گذشت


مهم‌ترین رویدادهای خبری چهارمحال و بختیاری در هفته‌ای که گذشت

شهرکرد - ایرنا - بررسی علت تلف شدن 150 تن ماهی مزارع شیلات در لردگان، نام‌نویسی 3807 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی روستا، استخراج 5.2 تن مواد معدنی و تکمیل ظرفیت نیمی از تخت‌های بیمارستانی کرونا از مهم‌ترین سرخط‌های خبری چهارمحال و بختیاری در چهارمین هفته از سال 1400 به شمار می‌رود.

مسئولان چهارمحال و بختیاری این هفته در نشست‌های بررسی و واکاوی سند راهبردی حفاظت و مدیریت پایدار بوم‌سازگان زاگرس، ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا، شورای هماهنگی بانک‌ها و ستاد تنظیم بازار به بررسی برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی استان پرداختند و خبرهای مختلفی نیز در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در استان به وقوع پیوست.

علت تلف شدن ماهیان مزارع شیلات لردگان در حال بررسی است

سعید صالحی فرماندار لردگان از پیگیری وقوع حادثه و شفاف شدن موضوع مرگ و میر ماهیان مزرعه شیلات حاشیه رودخانه سندگان این شهرستان خبر داد و گفت: با اطلاع از موضوع، دامپزشکی و محیط زیست موظف شدند تا آزمایش‌های دقیق را در این خصوص انجام داده و نتایج را به زودی اعلام کنند.

۳۸۰۷ نفر در انتخابات شوراهای روستا چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کردند

ملک محمد قربانپور مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از این تعداد سه هزار و ۶۶۱ نفر مرد و ۱۴۶ نفر زن هستند، افزود: انتخابات شوراهای اسلامی روستا در ۵۹۸ روستا استان برگزار می‌شود که از این تعداد ۵۱ روستا دارای شورای پنج نفره و ۵۴۷ روستا دارای شورای سه نفره هستند.

بیشتر مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری ۱۶ تا ۴۵ سال سن دارند

مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه گروه سنی بین ۱۶ تا ۴۵ سال حدود ۵۴.۹۲ درصد از مجموع مبتلایان به کرونا را در چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌دهند، گفت: میزان درگیری گروه‌های سنی شیرخوارگان، کودکان و نوجوانان با ویروس کرونا نسبت به موج‌های قبلی متفاوت شده به طوری که در گروه زیر پنج سال این شاخص افزایش یافته است.

۳۳۶ میلیارد ریال طرح بنیاد مسکن در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود

سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به افتتاح این تعداد طرح به مناسبت فرارسیدن چهل و دومین سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهره‌برداری از پروژه مسکونی ۵۴ واحدی میثاق۱ منظریه شهرکرد، پایان مقاوم‌سازی ۴۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی، افتتاح ۱۹ طرح هادی روستایی و آغاز عملیات اجرایی‌ مجمع خیرین سلامت روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان و مرکز فرهنگی داراب افسر بختیاری در روستای دستگرد شهرستان بروجن را از جمله این طرح‌ها برشمرد.

پرداخت ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تولیدکنندگان چهارمحال و بختیاری

الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری به پرداخت این مبلغ تسهیلات از محل اعتبارات رونق تولید، تبصره ۱۸، اشتغال فراگیر، مشاغل خانگی، صندوق توسعه ملی و روستایی و عشایری در چهار سال اخیر اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان استان نیز در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۳۹۸ افزون ‌بر ۸۶ درصد افزایش داشته است.

ظرفیت نیمی از تخت‌های بیمارستانی کرونا در چهارمحال و بختیاری تکمیل شد

مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه از مجموع یک هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری،۷۰۰ تخت قابلیت اختصاص به بیماران کرونایی دارد که از این تعداد تا روز ۲۲ فروردین ظرفیت ۳۸۰ تخت تکمیل شد، افزود: با وضعیت فعلی و روند رو به رشد تعداد بیماران، پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده با کمبود فضای بیمارستانی مواجه شویم.

۵.۲ میلیون تن مواد معدنی پارسال در چهارمحال و بختیاری استخراج شد

مهرداد قاسمی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰۷ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در چهارمحال و بختیاری فعال و ذخیره قطعی این معادن حدود ۸۹۰ میلیون تُن برآورد شده است، گفت: هشت نوع ماده معدنی در استان شامل سنگ تزئینی ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه و سیلیس، خاک نسوز و دولومیت وجود دارد.

۹۶ درصد واجدین شرایط در چهارمحال و بختیاری کارت هوشمند ملی دریافت کردند

عبدالرضا کریمی مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی برای ۷۲۴ هزار و ۳۰۸ نفر در استان گفت: کارت هوشمند ملی برای ۲۹ هزار و ۱۷۰ نفر از جمعیت بالای ۱۵ سال سن چهارمحال و بختیاری برابر ۳.۸۷ درصد هنوز صادر نشده است و به این افراد هیچ‌گونه خدماتی در دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل، شرکت‌های خدمات رسان، نهادهای عمومی دولتی و سایر سازمان‌ها ارایه نخواهد شد.

۱۰۰ هزار راس دام سبک عشایر چهارمحال و بختیاری پلاک‌کوبی شد

یحیی حسین‌پور مدیرکل امور عشایر استان با بیان اینکه طرح هویت‌گذاری دام عشایر به منظور کاهش سرقت دام و تسریع در شناسایی صاحبان دام‌های سبک در محوله‌های قاچاق تا پایان امسال اجرا می‌شود، افزود: چهار گروه هویت‌گذاری دام در استان خوزستان و ۲ گروه در مناطق عشایر نشین استان شامل کوهرنگ، اردل و لردگان مستقر شده است و با آغاز فصل کوچ عشایر تعداد گروه‌های هویت‌گذاری دام در چهارمحال و بختیاری افزایش می‌یابد.

۲۸ فروردین آخرین مهلت ثبت‌نام در هیات مدیره شرکت‌های سهام عدالت است

تهمتن عبدالهی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان به تمدید مهلت نام‌نویسی الکترونیکی عضویت در هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی تا ۲۸ فروردین اشاره کرد و گفت: مشمولان سهام عدالت در چهارمحال و بختیاری برابر با ۷۴۲ هزار و ۷۳۶ نفر است که از این تعداد ۴۸۹ هزار و ۹۲۴ نفر معادل ۶۶ درصد روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده‌اند.

۴۷ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس در چهارمحال و بختیاری دچار خشکی شد

سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه منطقه جنگلی زاگرس ۶ میلیون هکتار وسعت دارد که در یک دهه گذشته به دلیل شیوع آفات و بیماری، تغییرات اقلیمی و بهره‌برداری ناپایدار از نظر کیفی و کمی کاهش پیدا کرده و یا دچار تغییرات شده است، افزود: هم‌اکنون از این وسعت جنگلی در زاگرس، یک میلیون و ۴۵۰ هکتار به بیماری خشکیدگی بلوط با درجه پنج تا ۱۰۰ درصد مبتلا است.

۶۰۵۰ تن قند و شکر در چهارمحال و بختیاری آماده توزیع شد

به گفته جهانبخش مرادی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از این میزان، پنج هزار تن مختص صنف و صنعت و یک ‌هزار و ۵۰ تن مربوط به مصرف خانوار است و از مجموع یک‌ هزار و ۵۰ تن قند و شکر مخصوص مصرف خانوار، ۷۰۰ تن قند و ۳۵۰ شکر است.

کتاب‌خوانی روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری توسعه می‌یابد

احمد فرهادی سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه تجهیزات موردنیاز برای راه‌اندازی ۲ پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در شهرستان‌های سامان و خانمیرزا تامین شده است، افزود: با اجرای طرح‌های جدید کتاب‌خوانی در میان عشایر علاوه بر کارکردهای سنتی کتابخانه‌ای، بستر و زمینه لازم برای ارائه انواع محتواهای آموزشی و دیجیتالی به تمامی رده‌های سنی عشایرنشینان فراهم خواهد شد.

کمیته امداد چهارمحال و بختیاری ۲۵۰۰ بسته معیشتی ماه رمضان توزیع می‌کند

علی ملکپور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، ارزش هر بسته مواد غذایی چهار میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این ماه ۲۶۰ هزار پرس غذای گرم نیز بین مددجویان توزیع می‌شود.

فعال اقتصادی: بخش خصوصی برای تحقق شعار سال آماده کمک به دولت کند

آیت‌الله احمدی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گفت: حذف کاغذبازی اداری، تسهیل در قوانین بانک‌ها، تامین به‌موقع سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، بهبود قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی، تامین ارز، بازاریابی، تامین مواد اولیه و ایجاد رقابت سالم در بازارهای داخلی و خارجی می‌تواند به تحقق اهداف شعار سال کمک کند.

اصناف چهارمحال و بختیاری در اجرای محدودیت‌های جدید همراهی مطلوبی دارند

غلامرضا قائدامینی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه نظارت بر بازار در۲ نوبت صبح و بعدازظهر انجام می‌گیرد و بسیاری از اصناف، محدودیت‌ها را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: گشت‌های مشترک با حضور کارشناسان شبکه بهداشت، بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف، همیاران قرارگاه ۱۷ ربیع و اماکن نیروی انتظامی انجام می‌شود.

۶۵۰ میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی چهارمحال و بختیاری جذب شد

امرالله اسماعیلی رییس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان با اشاره به جذب این مقدار از اعتبار در سال گذشته از محل خط اعتباری شماره هشت مکانیزاسیون گفت: پارسال ۳۴۰ دستگاه انواع تراکتور، ۱۶ دستگاه انواع کمباین غلات و ۸۵ دستگاه انواع تیلر باغی از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون به ناوگان ماشینی استان افزوده شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری: مشاغل گروه اول با یک سوم ظرفیت فعال باشند

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور کنترل و مقابله با شیوع کرونا تمامی گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار به طور کامل تعطیل هستند و رسته‌های شغلی گروه یک شامل تعمیرگاه‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای اداری و بانک‌ها با مشارکت روسای اتحادیه‌ها، شیف‌بندی شوند به این صورت که این مشاغل با یک سوم ظرفیت فعال می‌شوند.

تصادف رانندگی در چهارمحال و بختیاری ۳۲ درصد کاهش داشت

سرهنگ غلامعلی نوربخش رییس پلیس راه استان این مقدار کاهش آمار تصادف را مربوط به سال گذشته دانست و گفت: در سال گذشته تعداد فوت‌شدگان در حوادث رانندگی در استان ۱۱ درصد کاهش و تعداد تصادفات جرحی نیز ۴۸ درصد و تعداد مجروحان ناشی از تصادفات۳۴ درصد و تصادفات خسارتی ۳۲ درصد کاهش داشت.

نخستین نشان چهارمحال و بختیاری در مسابقات بین‌المللی دوومیدانی کسب شد

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا (ع)، گرامیداشت استاد علی باغبان‌باشی از ۲۲ فروردین در مشهد و در بخش آقایان آغاز شد و علی شیریان ورزشکار چهارمحال و بختیاری توانست با ثبت رکورد ۵۵ متر و ۶۴ سانتی‌متر پس از حسین رسولی از استان مرکزی به مقام دوم دست یابد و نشان نقره را از آن خود کند.

قاچاقچیان چوب جنگلی مامور یگان منابع طبیعی خامیرزا را زخمی کردند

سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه قاچاقچیان چوب جنگلی برای فرار از ایست بازرسی پست کوشکی با خودرو به مامور منابع طبیعی ضربه زند و وی را زخمی کردند، گفت: قاچاقچیان پس از این اقدام خودروی خود را در محل حادثه رها و فرار ‌کردند که هم‌اکنون راننده خودرو شناسایی و پیگیری مراحل قضایی در حال انجام است.

ریزش ملخ صحرایی مهاجر در شهرستان لردگان مشاهده نشده است

سلمان تقی‌پور مدیر اداره حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لردگان با اشاره به مشاهده ریزش ملخ مهاجر صحرایی در استان‌های هم‌جوار افزود: بر اساس بررسی و سرکشی روزانه از مزارع و باغات، هجوم ملخ مهاجر در شهرستان مشاهده نشده است و ملخ‌های موجود در سطح اراضی کشاورزی ملخ صحرایی بومی منطقه است.

نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در زمستان ۹۹ کاهش یافت

علی شهیارپور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه بر اساس نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار، نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در زمستان سال ۱۳۹۹ با کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به فصل مشابه سال قبل به رقم ۱۳.۴ درصد رسید، افزود: اگرچه نرخ بیکاری استان از متوسط کشوری آن بالاتر است اما جایگاه استان در بین استان‌های کشور نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته است.

۹۷۸ واحد مسکن به مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری واگذار شد

نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی استان این تعداد واگذاری مسکن را مربوط به سال گذشته دانست و گفت: به منظور اجرای طرح نهضت مسکن خانواده‌های دارای۲ معلول در مناطق روستایی که از سال ۹۸ در استان آغاز شده است، تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای میان بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان منعقد شد که بر اساس آن ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

امور بانکی چهارمحال و بختیاری در قالب خدمات دولت الکترونیک ارائه شود

الله‌کرم نصیری معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری، استفاده بیش از پیش از خدمات دولت الکترونیک را مهم‌ترین ابزار برای کاهش مراجعه مردم به بانک‌ها عنوان کرد و گفت: در خصوص شیوه و راه‌های استفاده از این خدمات به نحو شایسته‌ای اطلاع‌رسانی شود تا مردم در منزل امور بانکی خود را انجام دهند و از مراجعه حضوری بپرهیزند.

۶ شهرک صنعتی چهارمحال و بختیاری با چالش جدی تامین آب روبه‌رو است

حمیدرضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به اینکه از مجموع شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۱۱ مورد با چالش تامین آب روبرو است اما در ۶ شهرک این چالش بسیار جدی است و با تانکر آب‌رسانی می‌شود، تصریح کرد: کم‌آبی حیات هشت هزار شغل در این واحدها را در معرض تهدید قرار داده است و برای تامین آب شرب شهرک‌های صنعتی سامان و شهرکرد طرح آب‌رسانی سیار در دستور کار قرار دارد.

۱۵۰۰ بسته معیشتی در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود

به گفته حجت‌الاسلام حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، این بسته‌های معیشتی از محل درآمد موقوفات و کمک خیران تهیه شده است و هیات امنای امامزادگان این بسته‌ها را در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان اطراف امامزادگان و حاشیه شهرهای استان توزیع می‌کنند.

۱۳۹ میلیارد ریال در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری شد

مهرداد جوادی مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: بخش خصوصی با این مبلغ سرمایه‌گذاری در سال گذشته زمینه اشتغال ۹۲۶ نفر را در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری فراهم کردند.

فرماندار: مرکز شهرستان خانمیرزا با کمبود زمین مسکونی مواجه است

یوسف مرادی فرماندار خانمیرزا با اشاره به نام‌نویسی۲ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان افزود: هم‌اکنون برای اجرای این طرح، ساخت و استقرار دستگاه‌های اجرایی و دیگر نیازها، درخواست تغییر کاربری ۴۰ هکتار زمین مستثنیات داده شده که هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

هشتمین مرحله طرح کمک مومنانه در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم‌(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز این مرحله از کمک مومنانه به مناسبت ماه رمضان گفت: در این مرحله پنج هزار بسته معیشتی به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان تهیه شده است که برای تحویل به خانواده‌های نیازمند به شهرستان‌های استان ارسال می‌شود.

اقلام اساسی بازار چهارمحال و بختیاری برای ماه رمضان تامین شد

الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تشدید نظارت بر بازار برای جلوگیری از شکل‌گیری کمبود کالا در استان تاکید کرد و گفت: جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان به یک میلیون قطعه در پایان‌ماه می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به ظرفیت مرغداری‌ها نیاز چهارمحال و بختیاری تا پایان ماه مبارک رمضان تامین شود.

پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری کارگزار ارزیابی شرکت‌های خلاق شد

اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه این مرکز تنها مجموعه کارگزار شرکت‌های خلاق در چهارمحال و بختیاری است، تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان از این پس می‌تواند نسبت به معرفی شرکت‌های خلاقی که در فرآیندهای ارزیابی این مرکز تایید شده‌اند به دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق اقدام کند.

۲۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات معلولان چهارمحال و بختیاری هزینه شد

نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی استان گفت: در سال گذشته ۹ هزار وسیله و اقلام کمک توان‌بخشی از جمله ویلچر، تشک مواج، عصا، واکر، سمعک و باتری سمعک، کاشت حلزون، عینک، عضو مصنوعی برای جامعه هدف تهیه و در اختیار آن‌ها بر اساس اولویت قرار داده شد.

پایگاه انتقال خون شهرکرد آماده خون‌گیری در ساعات بعد از افطار است

حسین هاشمی مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه هم‌اکنون چهار مرکز خون‌گیری در شهرکرد، بروجن، فارسان و بن فعال است، افزود: مرکز خون‌گیری شهرکرد در ماه مبارک رمضان از ساعت هشت صبح تا ۱۳ و شب‌ها نیز از ساعت ۲۰: ۳۰ تا ۲۴ آماده خون‌گیری از مردم روزه‌دار و نوع‌دوست استان است.

۱۰۰ کیسه آرد دولتی قاچاق در چهارمحال و بختیاری کشف شد

غلامرضا قائدامینی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: متخلفان این تعداد کیسه آرد قاچاق را به قصد فروش در بازار آزاد بارگیری کرده بودند که این محموله هنگام انتقال به محل نامعلوم کشف شد و پرونده تخلف این محموله قاچاق تشکیل و برای سپری شدن مراحل قانونی و برخورد با متخلفان به تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری ارسال شد.

فراخوان به کارگیری پرستار در چهارمحال و بختیاری اعلام شد

علی ضامن صالحی‌فرد معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان، تکمیل کادر پرستاری بخش‌های درگیر با بیماری کرونا را علت این فراخوان بیان کرد و گفت: دارندگان مدرک دانشگاهی رشته پرستاری می‌توانند از ۲۶ فروردین با مراجعه به نشانی اینترنتی www.skums.ac.ir نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.

۱۵۰ تن ماهی تلف شده در مزارع شیلات لردگان معدوم شد

محمد اسدی سرپرست اداره ‌کل دامپزشکی استان با بیان اینکه آزمایش‌های اولیه، مسمومیت ماهی‌های سه مزرعه پرورش ماهی در فاز سوم منطقه سندگان لردگان را تایید می‌کند، گفت: ۲۰ تن ماهی صید شده از این مزارع نیز در سردخانه‌های استان موجود است که پس از نتیجه آزمایش‌ها و کالبدشکافی ماهی‌ها در خصوص آن تعیین تکلیف می‌شود اما تا آن زمان از توزیع این ماهی‌ها در بازار جلوگیری می‌شود.

خشکسالی سطح آلودگی به ملخ بومی را ۲ برابر افزایش می‌دهد

فرشید شبانی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه بیشترین سطح آلوده به ملخ صحرایی بومی در شهرستان‌های کوهرنگ و لردگان قرار دارد، گفت: امسال به دلیل خشکسالی پیش‌بینی می‌شود سطح بیشتری از مزارع کشاورزی و مرتعی مورد هجوم ملخ بومی قرار گیرد.

۲۵ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری آموزش‌های هلال‌احمر را فراگرفتند

ایرج کیانی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اشاره به اینکه این افراد در سال گذشته در دوره‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری این جمعیت شرکت کردند، افزود: این آموزش‌ها در قالب دوره‌های عمومی و پایه، آموزش مقابله با ویروس کرونا، دوره تخصصی جست‌وجو و نجات در حوزه رانندگی و حوادث بهمن و برف سنگین، بازآموزی جست‌وجو و نجات در حوادث کوهستان و حوادث ترافیکی آموزش ضمن خدمت بود.

۲۵ مخاطره طبیعی در چهارمحال و بختیاری شناسایی و اولویت‌بندی شد

خسرو کیانی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری سیل، زمین‌لرزه و خشکسالی را از مهم‌ترین مخاطرات طبیعی اولویت‌دار در استان دانست و گفت: با شناسایی و اولویت‌بندی خطرهای اولویت‌دار می‌توان تصمیم‌گیری بهتری برای آمادگی، پیشگیری و مقابله با خسارت‌ها در زمان وقوع حوادث و رخدادهای طبیعی انجام داد.

پارسال ۶۹۲۹ نفر در چهارمحال و بختیاری آموزش فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند

فرانک کبیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه تعهد آموزش در آموزشگاه‌های آزاد چهارمحال و بختیاری در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۶۲ هزار نفر ساعت بود، افزود: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و تعطیل شدن فعالیت‌های آموزشی، این آموزشگاه‌ها ۶۷۶ هزار و ۱۳۳ نفر ساعت در قالب سه هزار و ۴۶۲ نفر را آموزش دادند.

مبارزه با سن در ۲۸۸۰ هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری انجام شد

فرشید شبانی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان با اشاره به گرم‌تر شدن هوا، کاهش بارندگی در فروردین و تشویق کشاورزان برای سم‌پاشی در زمانی که آفت سن در مرحله مادر قرار دارد، افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع جو و گندم در لردگان، ۴۰۰ هکتار در شهرکرد و ۴۰۰ هکتار در بن نسبت به آفت سن سم‌پاشی شده است.

امام جمعه شهرکرد: ماه رمضان فرصتی برای خودسازی و تزکیه نفس است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در پیام جمعه این هفته شهرکرد که جایگزین نماز جمعه به واسطه وضعیت قرمز شیوع کرونا شده است، به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های کرونا و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: در این ایام مساجد با رعایت دستورالعمل بهداشتی و محدودیت باز هستند و باید این مکان‌ها به پایگاه عبادت، خدمت، کمک مومنانه تبدیل شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور