بالغ بر 2200 تن روغن خانوار در گیلان در حال توزیع است


بالغ بر 2200 تن روغن خانوار در گیلان در حال توزیع است

رشت - ایرنا - معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار ماه رمضان در گیلان گفت: هم اینک بالغ بر 2200 تن روغن خانوار در قالب طرح تنظیم بازار در استان در حال توزیع است.

محمد فیض روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وزارت صنعت سهمیه هایی را برای تامین و توزیع اقلام اساسی در استان در نظر گرفته است، تصریح کرد: یکی از این اقلام روغن پخت و پز، سرخ کردنی و نیمه جامد است که هزار و ۱۵۷ تن روغن خانوار از هفت کارخانه خارج استان که در گیلان دارای شرکت پخش هستند تامین شده و در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های استان و واحدهای صنفی در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه همچنین هزار و ۵۰ تن روغن بخش صنف نیز برای گیلان پیش بینی شده است، گفت : سال گذشته این میزان روغن را از یک شرکت طلب داشتیم که با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده؛ کارخانه مذکور از ۲۵ فروردین ماه توزیع هزار و ۵۰ تن روغن سهمیه سال گذشته را در شرکت‌های پخش گیلان آغاز کرد.

وی اضافه کرد: همچنین روغن خانوار نیز از ۲ کارخانه تولیدی استان هر یک به میزان ۵۰۰ تن سهمیه فوق‌العاده برای توزیع در شهرستان ها دریافت شده است.

فیض گفت: در شبکه توزیع تمرکز ما بر روی چهار بخش از جمله واحدهای صنفی است که شبکه‌های مویرگی دارند و سعی ما برآن است که حداقل ۳۰ درصد سهمیه های تخصیص داده شده را از این طریق توزیع کنیم.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ادامه داد: همچنین بخش دیگر شبکه‌های منتخب، تعاون روستایی است که اقلام اساسی روستائیان نیز از این طریق توزیع می شود علاوه بر آن شبکه توزیع فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای نیز بخشی از این چرخه هستند.

وی تصریح کرد: تعاونی های امکان مربوط به کارگران استان، اسکاد متعلق به کارکنان دولت در استان، اتحادیه فرهنگیان و اتحادیه تعاونی روستایی هم سهمیه های مشخصی از این کالا را برای توزیع تحویل می گیرند.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: ۸۰۰ تن شکر خانوار تنظیم بازار نیز به استان داده شده که در بسته‌بندی یک کیلویی به قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶ واحد برای بسته بندی این میزان شکر اعلام آمادگی کرده اند، اظهار کرد: برنامه ریزی در این زمینه انجام شده است.
فیض خاطرنشان کرد: همچنین ۷۹ تن گوشت منجمد تنظیم بازار سهمیه استان هم به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها ابلاغ شده تا از طریق مباشران معرفی شده به شرکت پشتیبانی امور دام توزیع شود.

به گفته معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛ قیمت خرید هر کیلوگرم گوشت منجمد ۷۷ هزار تومان و برای مصرف کننده ۸۰ هزار تومان تعیین شده است.
وی از کشتار ۵۰۰ الی ۵۵۰ تنی مرغ در گیلان خبر داد و بیان کرد: روزانه ۲۰۰ الی ۲۵۰ تن مرغ گرم با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در استان گیلان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تامین نیاز استان به مرغ نداریم، افزود: علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به طور متوسط ۳۵۰ تن مرغ برای استان های تهران و البرز نیز تأمین می‌کنیم.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطر نشان کرد: علاوه بر تامین اقلام اساسی مورد نیاز استان، حوزه‌های نظارتی، بازرسان اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی نیز وظیفه پایش نرخ‌ها را دارند.
فیض گفت: بدین منظور بازرسان ما در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گشت‌های مشترکی را با دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ستاد کرونا و نیروی انتظامی در سطح واحدهای صنفی دارند تا رعایت شیوه نامه‌های ابلاغ شده را پایش کنند.

وی با اشاره به ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان بیان داشت: حدود ۱۰ هزار تن ماده خام روغن در بندرانزلی ذخیره شده و به لحاظ ذخیره گندم و آرد نیز مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با آغاز ماه مبارک رمضان ۲ اقدام اساسی اجرای طرح نظارتی و تأمین و توزیع کالا در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار دارد ، اظهار داشت: در طرح نظارتی عمده تمرکز سازمان صنعت، معدن و تجارت بر روی کالاهای پر مصرف ماه رمضان مانند شکر، روغن و لبنیات است.

وی با تاکید بر اینکه طی این طرح نانوایی‌ها نیز پیوسته پایش می‌شوند، افزود: در طرح‌های نظارتی اتاق اصناف، اداره‌کل تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف با سازمان صنعت همکاری کرده و بازرسی‌ها در قالب گشت‌های مشترک در ۲ شیفت انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا