خیرین البرزی تاکنون 340 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه هزینه کرده‌اند


خیرین البرزی تاکنون 340 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه هزینه کرده‌اند

مدیرکل نوسازی مدارس البرز گفت: با توجه به اینکه ساخت مدرسه هزینه‌های بالایی دارد و اعتبارات دولتی کفاف تامین آن را نمی‌دهد، طرح‌های مختلفی با هدف جذب مشارکت‌های مردمی در امر مدرسه سازی اجرایی می‌شود.

محمد دلاوریان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از بدو تاسیس انجمن خیرین مدرسه ساز در البرز تا کنون، ۳۶۵ مدرسه با ۴۵۰۰ کلاس درس و با زیربنای ۲۵۱ هزار و ۶۵۴ متر مربع ساخته شده است.

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده برای ساخت این مدارس ادامه داد: برای به بهره برداری رساندن این مدارس بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

این مسئول توضیح داد: ساخت فضاهای آموزشی از ارکان مهم توسعه و اولین گام برای تحول آموزشی به عنوان سنگ زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ساخت مدرسه هزینه‌های بالایی دارد و اعتبارات دولتی کفاف تامین آن را نمی‌دهد، طرح‌های مختلفی با هدف جذب مشارکت‌های مردمی در امر مدرسه سازی اجرایی می‌شود که یکی از آنها طرح آجر به آجر است.

دلاوریان تأکید کرد: این طرح با هدف توسعه فرهنگ مدرسه سازی و جلب کمک‌های خرد مردمی در استان اجرایی شده است.

این مسئول گفت: در قالب این طرح تا کنون دو پویش" مهر محرم"و" من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من " اجرایی شده که با اجرای آنها در مجموع ۸۶۰ میلیون تومان جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: با مبلغ جمع آوری شده در پویش " من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من "، مدرسه ای شش کلاسه در روستای حاجی بیگ نظرآباد کلنگ زنی شده که تا کنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه تا کنون یک میلیون نفر در کشور در طرح آجر به آجر شرکت کرده اند، گفت: با اجرای موفق این طرح، پویش مهر رمضان همزمان با ماه مهمانی خدا کلید خورده که در راستای آن مردم نیکوکار می توانند سهمی در ساخت مدرسه در مناطق مختلف استان داشته باشند.

وی گفت: علاقه مندان برای شرکت در طرح آجر به آجر می توانند به سایت ajorbajor.ir مراجعه و از جزئیات طرح مطلع شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت