خودروی الکتریکی مرسدس بنز 2022 EQS رونمایی شد


بالاخره پس از هفته‌ها انتظار، مرسدس بنز با برداشتن پوشش استتاری از بدنه سدان الکتریکی 2020 EQS، از طراحی ظاهری این خودروی جدید رونمایی کرد. محصولی که از دو رنگ نقره‌ای و مشکی برای رنگ‌آمیزی بدنه آن استفاده شده و طبق اطلاعات منتشر شده، تفاوت‌های زیادی با نسخه کامپکت EQS دارد به طوری که از یک باتری بزرگ، نمایشگر...

بالاخره پس از هفته‌ها انتظار، مرسدس بنز با برداشتن پوشش استتاری از بدنه سدان الکتریکی 2020 EQS، از طراحی ظاهری این خودروی جدید رونمایی کرد.
محصولی که از دو رنگ نقره‌ای و مشکی برای رنگ‌آمیزی بدنه آن استفاده شده و طبق اطلاعات منتشر شده، تفاوت‌های زیادی با نسخه کامپکت EQS دارد به طوری که از یک باتری بزرگ، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی‌بزرگ‌تر و کابینی مملو از امکانات و ویژگی‌های متنوع بهره می‌برد.
این خودروی الکتریکی در پاییز سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد و جزو یکی از 9 خودروی الکتریکی مرسدس بنز به شمار می‌رود که این خودروساز آلمانی قصد دارد تا سال 2022 وارد بازار کند. و اما در خصوص مشخصات و ویژگی‌های 2020 EQS باید گفت که این خودروی لوکس الکتریکی به یک باتری لیتیوم-یونی ماژولار مجهز به سیستم خنک‌سازی مایع مجهز شده و از ظرفیت 107 کیلووات ساعتی بهره می‌برد.
طبق آنچه مرسدس بنز اعلام کرده، این خودروی الکتریکی می‌تواند با یک بار شارژ، تا 770 کیلومتر را بپیماید. همچنین این محصول در دو نسخه وارد بازار خواهد شد که شامل نسخه EQS 450+ دیفرانسیل عقب و نسخه 580 4MATIC جفت دیفرانسیل مجهز به دو موتور الکتریکی می‌شود.
مرسدس بنز اعلام کرد که توان خروجی مدل 450+ برابر با 328 اسب بخار و گشتاوری معادل 550 نیوتن‌متر است. در حالی که نسخه 580 4Matic برابر از قدرت 516 اسب بخاری و گشتاور 828 نیوتن‌متری برخوردار است. البته نسخه قدرتمند دیگری از این خودرو با توان 630 اسب بخار نیز احتمالا در آینده عرضه خواهد شد.
حداکثر سرعت 2020 EQS برابر با 210 کیلومتر و صفر تا 100 آن نیز برابر با 4.3 ثانیه عنوان شده است. در نسخه استاندارد این خودرو، چرخ‌های عقب از قابلیت چرخش تا 4.5 درجه برخوردارند اما خریداران در صورت تمایل می‌توانند آپشنی را که امکان چرخش تا 10 درجه را به چرخ‌های عقب اضافه می‌کنند، برای خودروی خود در نظر بگیرند.

خودروی الکتریکی مرسدس بنز 2022 EQS رونمایی شد
همچنین این خودروی الکتریکی از فناوری شارژ سریع DC پشتیبانی می‌کند و قادر است تا حداکثر سرعت 200 کیلووات، باتری را شارژ کند. بدین معنی که با یک شارژ 15 دقیقه‌ای، می‌توان تا 240 کیلومتر را با این خودرو طی کرد.
فضای داخل کابین نیز نگاه هر خریداری را به خود جلب خواهد کرد. برای این خودرو دو مدل داشبورد طراحی شده است. مدل نخست از یک پنل شیشه‌ای عریض 56 اینچی به همراه سه نمایشگر OLED یکپارچه بهره می‌برد. یک دیجیتال کلاستر 12.3 اینچی نیز پشت فرمان خودرو تعبیه شده و یک نمایشگر لمسی نیز در مقابل سرنشین جلوی کنار راننده جای گرفته است.

خودروی الکتریکی مرسدس بنز 2022 EQS رونمایی شد
این نمایشگر به گونه‌ای طراحی شده که تنها در صورتی نشستن سرنشین در کنار راننده فعال خواهد شد. همچنین به لطف دوربین‌هایی که روی سقف خودرو تعبیه شده، وقتی راننده به جای تمرکز روی جاده به این نمایشگرها نگاه کند، این پنل به صورت خودکار خاموش می‌شود. طراحی پنل‌ها و نمایشگرها در کابین این خودرو در نوع خود کم‌نظیر است.

خودروی الکتریکی مرسدس بنز 2022 EQS رونمایی شد
مرسدس بنز همچنین مدل دیگری از داشبورد را که در قالب نسخه استاندارد و با قیمت کمتری عرضه می‌شود، برای این خودرو در نظر گرفته است. طراحی این داشبورد شبیه به چیزی که پیشتر در مدل 2021 C-Class دیده‌ایم. در این مدل، یک اینسترومنت کلاستر 12.3 اینچی پشت فرمان و یک نمایشگر 12.8 اینچی شبیه به تبلت در وسط داشبورد تعبیه شده است. فضای جلوی سرنشین کنار راننده نیز با پوشش چوبی یا تریم پلاستیکی پوشانده شده است.

خودروی الکتریکی مرسدس بنز 2022 EQS رونمایی شد
به گفته مرسدس بنز در این خودرو از نسل جدید نرم‌افزار MBUX استفاده شده که با قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی همراه شده است. دستیار صوتی Hey Mercedes باهوش‌تر شده و از فناوری هوش مصنوعی برای یادگیری فعالیت‌های روتین راننده و ارائه پیشنهاد به وی بهره می‌برد.

خودروی الکتریکی مرسدس بنز 2022 EQS رونمایی شد
از دیگر ویژگی‌های 2022 EQS می‌توان به آپشن اضافه کردن نمایشگر مجازی اشاره کرد که در دو مدل کوچک و بزرگ عرضه می‌شود. نمایشگر بزرگ از فناوری به‌کار رفته در خودروی C-Class برای تاباندن نمایشگری 77 اینچی روی شیشه جلویی خودروی استفاده می‌کند. در هر دو مدل، از فناوری واقعیت ترکیبی استفاده شده که به راننده در مسیریابی و ارائه اطلاعات ضروری در حین رانندگی کمک می‌کنند.
همانطور که اشاره شد این محصول در پاییز 2021 عرضه خواهد شد اما هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت آن اعلام نشده اما دست کم، 100 هزار دلار را باید برای این خودروی الکتریکی لوکس در نظر داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن