معاون میراث فرهنگی قزوین در مورد حاشیه‌های یک تور گردشگری توضیح داد


معاون میراث فرهنگی قزوین در مورد حاشیه‌های یک تور گردشگری توضیح داد

قزوین - ایرنا - معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در مورد یکی از تورهای گردشگری برگزار شده از مبدا این استان به شمال کشور و انتشار مطالبی در فضای مجازی در مورد رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و حد مجاز تعیین شده برای مسافر در آن توضیحاتی را ارایه کرد.

نادر محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص انتشار مطالبی در فضای مجازی در خصوص این تور اظهار داشت: زمان برگزاری این تور که روز گذشته در فضای مجازی به آن اشاره شده مربوط به هفته قبل بوده است و بررسی ها نشان می دهد، تور مذکور در سامانه ملی جامع خدمات مسافرتی ثبت شده است.

این مسوول گفت: ادعای رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی در این تور از سوی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان در دستور کار قرار گرفته است و این مساله روز جاری در کمیسیون مربوط و با حضور برگزار کنندگان تور مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت صحت این ادعا با آژانس و برگزار کنندگان تور مطابق با قانون برخورد می شود.

وی اظهار داشت: تا پیش از اعلام وضعیت فوق العاده در استان، تورهای گردشگری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از نیمی از ظرفیت وسایل نقلیه امکان برگزاری داشتند اما از امروز با توجه به تشدید کرونا و اعلام حالت فوق العاده هیچ تور گردشگری از مبدا یا مقصد استان اجازه فعالیت نخواهد داشت.

محمدی گفت: این موضوع در حال ابلاغ به دفاتر خدمات مسافرتی است بنابراین آژانس های گردشگری نباید هیچ برنامه ریزی و تدارکی برای برگزاری تور تا اطلاع بعدی داشته باشند.

وی همچنین گفت: استان قزوین به دلیل نظارت های قابل توجه نسبت به خیلی از استان ها تخلفات کمتری در زمینه برگزاری تورهای گردشگری غیرمجاز یا تورهای گردشگری که در آنها دستوالعمل های بهداشتی رعایت نمی شود، دارد اما در صورت مشاهده و گزارش هرگونه تخلف با متخلفان با جدیت برخورد می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان