منجی جشنواره ای برای فعالان فرهنگ، هنر و رسانه گیلان


  منجی  جشنواره ای برای فعالان فرهنگ، هنر و رسانه گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از طرح ریزی جشنواره ای با عنوان «منجی» با موضوع مهدویت در استان خبر داد و از فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایرنا، فیروز فاضلی بیان کرد: فراخوان تولیدات فرهنگی و هنری استان با موضوع مهدویت در قالب برگزاری جشنواره «منجی» توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر شده است.
وی عنوان کرد : با توجه به اینکه آغاز و انجام سال ۱۴۰۰ با نیمه شعبان و جشن میلاد حضرت ولی عصر (عج) مزین شده این اداره‌ کل باهمکاری موسسه فرهنگی، هنری صبح قلم گیل اقدام به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، هنری یادشده به صورت غیر رقابتی نموده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، موضوع این جشنواره را شناخت امام زمان (عج) و ترویج فرهنگ مهدویت در زندگی فردی و اجتماعی عنوان و تصریح کرد: جمع آوری تولیدات فرهنگی و هنری با موضوع جشنواره، شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی اصحاب فرهنگ و هنر فعال در این حوزه و تقدیر و حمایت از تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری با محوریت امام زمان (عج) و فرهنگ مهدویت از اهداف برگزاری جشنواره منجی است.
وی در ادامه افزود: بخش‌های جشنواره شامل کلیه آثار فرهنگی و هنری شامل موسیقی، آثار ادبی (شعر، دلنوشته، متن ادبی، داستان و ...)، پژوهشی (کتاب، مقاله و ...)، هنرهای ترسیمی و تجسمی (خوشنویسی، عکاسی، طراحی، نقاشی، تایپوگرافی، پوستر، مجسمه سازی و ...)، هنرهای نمایشی و سینما (تئاتر، فیلم های کوتاه و بلند و ...)، تولیدات رسانه ای (خبر، گزارش، سرمقاله و یادداشت و ...)، تولیدات چند رسانه ای شنیداری و دیداری (دکلمه، اینفوگرافی، موشن گرافیک و ...) و آثار مشابه و مرتبط است.
فاضلی افزود: از آنجا که جشنواره به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود و جنبه حمایتی دارد، بنابراین محدودیت خاصی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته نشده جز اینکه باید اهل و یا ساکن گیلان باشند؛ همچنین شرکت در بخش های مختلف جشنواره، تعداد آثار ارسالی و قالب اثر آزاد است.
وی با بیان اینکه امکان ارسال آثار به صورت پستی و یا تحویل حضوری به دبیرخانه جشنواره و نیز ارسال الکترونیک از طریق صفحه مربوط به جشنواره در تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امکان پذیر است، تأکید کرد: برای ارسال الکترونیک آثار با حجم بالا و یا غیرقابل ارسال به این روش بهتر است فرم الکترونیک جشنواره برای معرفی اثر با ارسال تصویر و یا خلاصه‌ای از آن تکمیل شده و اصل اثر در صورت نیاز در فرصت مناسب تحویل دبیرخانه جشنواره شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، دهم اردیبهشت‌ماه را آخرین فرصت شرکت در جشنواره اعلام و اظهار کرد: آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
فاضلی اضافه کرد: با توجه به غیر رقابتی بودن جشنواره، جوایزی برای حمایت از شاخص‌ترین آثار و فعال‌ترین هنرمندان در هر بخش در نظر گرفته شده است که با توجه به گستردگی بخش‌ها متنوع بوده و جنبه حمایتی دارد؛ امید است این جشنواره با استقبال اصحاب فرهنگ و هنر استان و شناسایی فعالان این عرصه، آغازی برای برگزاری جشنواره‌ای مستحکم، پویا و پایا در اواخر امسال و دوره‌های آتی باشد.
نشانی دبیرخانه جشنواره؛ رشت، میدان شهدای ذهاب (شهرداری)، ابتدای خیابان سعدی، مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص)، طبقه دوم، اتاق ۲۰۷ - با شماره تماس ۰۱۳۳۳۲۲۶۴۱۳ است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارسال الکترونیک آثار می‌توانند به تارنمای این اداره‌کل به نشانی https://gilan.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار