صعود تیم کوهنوردی قشم به قله 3267 متری «تشگر» هرمزگان


صعود تیم کوهنوردی قشم به قله 3267 متری «تشگر» هرمزگان

رییس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم از صعود اعضای تیم کوهنوردی این هیأت به قله سه هزار و 267 متری «تَشگَر» واقع درکوه هماگ هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، محمدسعید موسایی باغستانی با اشاره به این که این قله بلندترین قله استان هرمزگان محسوب می شود، گفت: در این صعود که مراحل آن چهارساعت ونیم به طول کشید، اعضای این تیم موفق شدند پرچم هیأت کوهنوردی منطقه آزاد قشم را در راس قله تشگر به اهتزاز دربیاورند.
به گفته وی شروع پیمایش یک روزه قله تشگر ۶ صبح روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه جاری از باغ در منطقه زاکین آغاز شد و اعضا پس از دوساعت ونیم پیمایش در ساعت هشت و نیم صبح به کمپ بونه رسیدند و پس از استراحتی نیم ساعته به سوی قله حرکت کرده و در ساعت ۱۱ صبح موفق به صعود شدند.
موسایی تصریح کرد: این برنامه نخستین صعود هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم در سال جدید است که به همت اعضای کارگروه کوهنوردی برگزار شده و تا پایان سال برنامه های متعددی نیز در حال طراحی برای اجرا است.
رییس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم تاکید کرد: درسال جدید، برنامه های این هیأت گسترده تر از سال های قبل و با تمرکز بر پرورش نیروهای متخصص در حوزه های مختلف فعالیتی از جمله کوه نوردی، سنگ نوردی، غارنوردی، دره نوردی و به ویژه ورزش های هیجانی مانند دیپ واتر(شاخه جدیدی در سنگ نوردی) و اسلک لاین (راه رفتن بر روی یک تسمه یا نوار بین دو نقطه ) استوار است.
گفتنی است اعضای تیم هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم را سید حسین کاظمی به عنوان سرپرست گروه، حامد شیروانی به عنوان رییس کارگروه کوهنوردی و فاطمه اسماعیلی زاده به عنوان عضو تشکیل می دهند.
کوه هماگ یا همای در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال شهرستان بندرعباس و در قسمت جنوبی شهرستان حاجی آباد قرار دارد و از بلندترین ارتفاعات استان هرمزگان بشمار می رود و قله « تشگر» با ارتفاع ۳.۲۶۷ متر، بلندترین قله این کوه است.

48

کد خبر 1505759

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)