تشریح برخی از فعالیت‌های کنگره 3535 شهید استان زنجان


تشریح  برخی از فعالیت‌های کنگره 3535 شهید استان زنجان

معاون اجرایی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از انجام 550 ساعت مصاحبه با رزمندگان و خانواده‌های شهدای این استان خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سید شمس‌الدین موسوی با اشاره به آغاز فعالیت‌های برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان از اواخر سال ۱۳۹۸ توضیح داد: کمیته‌های ۲۲ گانه کارهای خود را آغاز کرده‌اند. در سال گذشته ۳۵۰ سری جهیزیه و ساخت خانه محرومان به نام شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده است.

معاون اجرایی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه ۵۵۰ ساعت مصاحبه با رزمندگان و خانواده‌های شهدای استان زنجان ضبط شده است، بیان کرد: ۲۴۸ هزار برگ عکس، ۳۴۴ هزار اسناد دوران دفاع مقدس از خانواده‌ها، رزمندگان و عملکرد یگان‌های رزمی و یک هزار نگاتیو در این زمینه جمع‌آوری شده است. تا کنون آلبوم یک هزار شهید استان زنجان آماده شده است.باقی مانده آن نیز تا زمان برگزاری کنگره ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان آماده‌سازی می‌شود.

موسوی شاره به اینکه ساخت یادبود برای دیدار با خانواده‌های شهدا آغاز شده است، ادامه داد: با خانواده‌های شهدای استان با حضور مسؤولان دیدار انجام می‌شود. فراخون کمیته علمی و پژوهشی برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی در حوزه ایثار اجتماعی ارائه شده است. فراخوان کمیته آفرینش‌های فرهنگی و هنری در سه حوزه داستان، فیلم، خاطره‌نگاری، پادکست و آثار صوتی و تصویری جمع‌آوری می‌شود.

وی گفت: ۳۵ عنوان کتاب توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان آماده‌سازی شده است. همچنین ۴۵ عنوان نیز از سوی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در حال نگارش است.در ماه آینده نیز چندین کتاب کنگره شهدای استان رونمایی می‌شود. ساخت مستند «نیلوفران آبی» و تله فیلم شهید یوسف قربانی هم از دیگر برنامه های این مرتبط با این کنگره هستند.

موسوی با بیان اینکه برای کنگره ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان یک جلد وصیت‌نامه شهدای استان زنجان چاپ شده است، خاطرنشان کرد: یک جلد وصیت‌نامه شهدا از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به چاپ رسیده و یک هزار و ۴۰۰ وصیت‌نامه نیز به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس