ورودی آب به سد سفید رود 80 درصد کاهش یافت


ورودی آب به سد سفید رود 80 درصد کاهش یافت

رشت - ایرنا- مدیرعامل شرکت اب منطقه ای گیلان با بیان اینکه در حال حاضر مخزن سد سفید رود یک میلیارد و 71 میلیون متر مکعب حجم دارد، از کاهش 80 درصدی ورودی آب به سد سفید رود خبر داد.

وحید خرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۷۰ متر مکعب بر ثانیه آب وارد سد سفید رود می شود در حالی که سال گذشته این میزان در این زمان ۳۵۱ متر مکعب بر ثانیه بوده است.

وی علت این کاهش ورودی را کاهش نزولات جوی و نبود پوشش برفی در بالا دست عنوان و اظهار کرد: همچنین خروجی ۳۶۹ متر مکعب بر ثانیه از سد سفید روز در سال گذشته در همین مقطع زمانی ، الان به ۶۰ متر مکعب بر ثانیه کاهش یافته است.

وی همچنین از آبگذاری کانال آبیاری در استان از پنجم اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: از داین تاریخ از کانال راست سنگر و از نهم اردیبهشت ماه از کانال چپ سنگر آبگذاری در کانال آبیاری آغاز می شود و به مدت ۲۰ روز ادامه می یابد.

خرمی با اشاره به اینکه امسال حتما نوبت بندی آب کشاورزی را خواهیم داشت، خاطر نشان کرد: برای استفاده بهینه از آب به کشاورزان توصیه های شده که تقویم زراعی را با دقت رعایت کنند.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان هم در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم