بخشی از گوشت مازاد لرستان بدون فرآوری خارج می‌شود


بخشی از گوشت مازاد لرستان بدون فرآوری خارج می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حال حاضر بخشی از تولیدات مازاد مصرف گوشت مرغ و قرمز استان به صورت زنده و فرآوری نشده از استان خارج می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اسفندیار حسنی مقدم روز شنبه در جریان بازدید فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل دامپزشکی لرستان از شهرک پروتئین بروجرد با تاکید بر فرآوری و بسته بندی گوشت قرمز و سفید در استان افزود: فرآوری انواع گوشت تولید شده در استان ارزش افزوده قابل توجهی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به شعار سال اضافه کرد: بازدید ما از شهرک پروتئین بروجرد در راستای تحقق سال یعنی تولید، پشتیبانی و مانع زدایی است، امیدواریم این واحد که در حال حاضر نیمه تعطیل است در سال جاری وارد فاز تولید شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ظرفیت لرستان در تولید گوشت قرمز، مرغ و انواع آبزیان اظهار داشت: در لرستان سالانه ٣٠ هزار تن گوشت قرمز ، ۲۸ هزار تن انواع آبزیان و ٨٠ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

حسنی مقدم خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این شهرک در بروجرد می‌توان بخشی از پروتئین تولید شده استان را ذخیره و به شکل بسته بندی و فرآوری شده صادر کرد.

فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ذخیره پروتئین در این شهرک تعدیل قیمت گوشت مرغ و ماهی را به دنبال دارد و با راه اندازی این شهرک برای ٢٠٠ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: مسوولان اقدامات لازم برای راه اندازی شهرک را در دستور کار خود قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه