نقش موثر رسانه و خانواده در کاهش مصرف مواد مخدر


نقش موثر رسانه و خانواده در کاهش مصرف مواد مخدر

تهران- ایرنا- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تاکید کرد: رسانه و خانواده می‌توانند با فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم نقش موثری در کاهش مصرف مواد مخدر داشته باشند.

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالوهاب حسنوند با اشاره به اینکه پیوند و استحکام خانوادگی سبب کاهش این معضل اجتماعی می‌شود، گفت: مساله اعتیاد یکی دیگر از بلاهای خانمان‌سوزی است که می‌تواند تیشه به ریشه جامعه بزند و یک مانع جدی در راه شکوفایی استعدادهای فردی و توسعه و ترقی یک کشور و یا یک شهر قلمداد شود.

این مقام انتظامی با بیان این‌که دوستان نقش مهمی در گرایش نوجوانان به مصرف مواد مخدر را ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: کنترل والدین نسبت به دوستان فرزندانشان باید بیش از پیش باشد. چرا که این قشر از افراد جامعه، سرمایه اصلی هر کشوری محسوب می‌شود که در پویایی و تداوم حیات نظام اجتماعی، رشد و توسعه همه جانبه آن در آینده، نقش بسزایی خواهند داشت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اظهار داشت: نیروی انتظامی با کمک و همیاری مردم می‌تواند برقراری نظم و تامین امنیت جامعه را دوچندان کند. ولی در صورت ابتلا به پدیده اعتیاد می‌توان گفت تهدیدی علیه امنیت جامعه را فراهم کرده و با این وضعیت امنیت را به چالش می‌کشند و موجب نگرانی آحاد جامعه می‌شوند.

وی تصریح کرد: پلیس با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و روش‌های نوین و درک محیط پیرامونی نسبت به شناسایی علل و آسیب‌ها اقدام کرده و با در پیش گرفتن راهکارهای عملی اقدامات لازم را در راستای پیشگیری و درمان با ساختن محیطی عاری از این پدیده بوجود می‌آورد.

حسنوند با بیان اینکه مشاوران مجربی در این امر در پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ فعالیت دارند، افزود: این مشاوران با تلاش بی‌وقفه در خدمت مردم برای ارائه مشاوره به منظور پیشگیری و درمان هستند و کلاس‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری، غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌شود؛ امید است بتوانیم در راستای افزایش سطح آگاهی نوجوانان و جوانان مفید باشیم.

اعتیاد به مواد مخدر سرمایه‌های انسانی و اجتماعی را تهدید می‌کند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با تأکید بر لزوم تقویت عزم ملی و تشکیل بسیج همگانی در حوزه مقابله با مواد مخدر گفت: اعتیاد به مواد مخدر سرمایه انسانی و اجتماعی جامعه را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به این‌که مساله اعتیاد و مواد مخدر سال‌هاست به یک مساله اجتماعی تبدیل شده، بیان داشت: مواد مخدر علاوه بر تأثیری که بر افزایش میزان جرایم و در نتیجه کاهش امنیت در جامعه دارد، همه ساله بخش قابل توجهی از منابع انسانی و اقتصادی جوامع به صورت مستقیم و غیر مستقیم به خود اختصاص می‌دهد.

این مقام انتظامی افزود: بدون شک اعتیاد و مواد مخدر به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی فراگیر است که تمام ساختارهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را دچار آسیب می‌کند.

حسنوند تنها مقابله با این پدیده خانمان سوز را ناکافی دانست و گفت: پیشگیری از مصرف مواد مخدر موضوعی است که بایستی دغدغه همه مسئولان و دست اندرکاران حوزه آسیب‌های اجتماعی، قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای مقابله با هر نوع آسیب اجتماعی، ایمن سازی جامعه مهمترین راه رویارویی با آن آسیب است، تصریح کرد: راهکار مقابله با اعتیاد را باید از میان خانواده و تغیر نگرش آن‌ها آغاز کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ادامه داد: آموزش پیشگیری از اعتیاد باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و اگر بخواهیم تا مواد مخدر در جامعه ریشه‌کن شود، باید یک اقدام اجتماعی صورت گیرد و تمام آحاد جامعه اعم از دانش آموزان، دانشجویان، تشکل‌ها و ادارات باید روی کار بیایند.

این مقام انتظامی رویکرد کار در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر را رویکرد اعتقاد و جهادی دانست، و اظهار داشت: گستره مواد مخدر روز به روز در حال افزایش است لذا بایستی با روحیه جهادی و اعتقادی و با تقویت تعاملات با سازمان‌ها و نهادها متولی نسبت به برخورد و ریشه‌کن کردن مواد مخدر در جامعه تلاش کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس