پیش‌بینی قیمت دلار امروز 29 فروردین 1400


پیش‌بینی قیمت دلار امروز 29 فروردین 1400

روز شنبه اسکناس آمریکایی 90 تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 24 هزار و 840 تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟ نوشته پیش‌بینی قیمت دلار امروز 29 فروردین 1400 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز شنبه اسکناس آمریکایی ۹۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۴ هزار و ۸۴۰ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: به گفته فعالان،‌ در صورتی که در روزهای آینده عرضه بازارساز ادامه پیدا کند، احتمال افت بیشتر قیمت‌ها وجود خواهد داشت. با این حال، عده دیگری از فعالان باور دارند که قیمت دلار تا کنون به دلیل امید به مذاکرات وین افزایشی نشده است. از نگاه آنها در صورتی که خبر مثبتی از این مذاکرات منتشر نشود، قیمت دلار راه افزایشی را در پیش خواهد گرفت و به راحتی از مرز ۲۵ هزار تومانی عبور خواهد کرد.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر دلار توان رشد زیادی را از خود نشان نداده و در یک دامنه محدود زندانی شده است. سقف قیمت دلار در هفته‌های اخیر ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان بوده و در برابر نزول به زیر ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان نیز مقاومت کرده است.

در حالی که نوسانات در بازار ارز محدود شده است،‌«اقتصاد‌نیوز» گزارش داده است که برخی معامله گران دلار و سکه بازان به سوی بازار ارزهای دیجیتال روانه شده‌اند. به‌عنوان مثال، یک معامله‌گر سنتی طلا عنوان می‌کرد که در هفته اخیر از بازار طلای آب شده خارج شده است و مقدار زیادی دوج کوین خریده است.

او به سایر معامله گران طلا و دلار توصیه می‌کرد که وارد بازار رمز ارزها شوند،‌چرا که خود او نیز طی ۴ روز بیش از ۲۰۰ درصد سود کرده است. در مقابل عده دیگری از معامله گران عنوان می‌کردند که از نحوه خرید مطمئن بیت کوین اطلاع ندارند و ترجیح می‌دهند که در بازار کم ریسک تر داخلی فعالیت کنند. آنها اعتقاد داشتند، درست است که در هفته‌های اخیر دلار و سکه نوسان زیادی نداشته اند، ‌ولی حداقل آنها توانسته اند به واسطه آشنایی با این بازار سود مقبولی را از طریق نوسان گیری به دست بیاورند.

در کنار این بحث هراس نیز موجب می‌شود برخی معامله گران تمایلی نداشته باشند که به بازارهای پرریسک مراجعه کنند. تجربه سقوط بازار سهام ایران در نیمه دوم سال ۹۹ موجب شده است که افراد با احتیاط بیشتری اقدام به سرمایه گذاری کنند.

در همین بازار ارز نیز در سال گذشته قیمت دلاراز مرز ۳۲ هزار تومانی در مدت کوتاهی به زیر کشیده شد و حتی تا نزدیکی مرز ۲۰ هزار تومانی افت کرد. چنین روندهای قیمتی می‌تواند توضیح دهنده احتیاط شماری از معامله گران باشد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها