آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 29 فروردین 1400 چقدر بود؟


آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 29 فروردین 1400 چقدر بود؟

روز شنبه اسکناس آمریکایی 90 تومان از ارزش خود را از دست داد. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 29 فروردین 1400 چقدر بود؟ نوشته آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 29 فروردین 1400 چقدر بود؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز شنبه اسکناس آمریکایی ۹۰ تومان از ارزش خود را از دست داد. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ چقدر بود؟

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: در اولین روز هفته، سکه و دلار راه کاهشی را در پیش گرفتند . روز شنبه، اسکناس آمریکایی ۹۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۴ هزار و ۸۴۰ تومان رسید. شروع کاهشی دلار در هفته جاری در حالی صورت گرفت که بازدهی این ارز در هفته گذشته به مثبت ۷/ ۰ درصد رسیده بود.

به باور تحلیلگران فنی،‌ مرزشکنی اسکناس آمریکایی می‌تواند منجر به ورود تقاضای جدید به بازار شود. از نگاه آنها، بازارساز به همین دلیل سعی دارد که قیمت دلار را در کانال ۲۴ هزار تومانی نگه دارد. حتی بعضا قیمت دلار در بازار متشکل ارزی به زیر ۲۴ هزار تومان نیز رفته است،‌ امری که نشان می‌دهد بازارساز حتی به نرخ‌های پایین‌تر نیز تمایل دارد.

به عنوان مثال،‌ساعت ۱۵:۳۰ دیروز، قیمت دلار بر تابلوی بازار متشکل ارزی ۲۳ هزار و ۷۵۹ تومان بود. صرافی‌های بانکی نیز قیمت فروش اسکناس آمریکایی را ۲۴ هزار تومان تعیین کردند. در واقع در هر دو بازار رسمی، قیمت فاصله زیادی با نرخ بازار آزاد داشت.

بین نرخ صرافی‌های بانکی و بازار آزاد حدود ۸۰۰ تومان فاصله وجود داشت و نرخ بازار متشکل حدود هزار و ۳۰۰ تومان کمتر از قیمت دلار در خیابان فردوسی بود. البته در بازار متشکل ارزی تنها فعالان رسمی حاضر هستند و مردم عادی در آنجا اجازه خرید ندارند. افراد عادی ارز موردنیاز خود را می‌توانند از صرافی‌های بانکی تهیه کنند که دیروز با قیمت کمی بالاتر از بازار متشکل اقدام به عرضه دلار می‌کردند. فاصله بین قیمت صرافی‌های بانکی و بازار متشکل در روز گذشته حدود ۲۵۰ تومان بود.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن