انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد منوط به درج فعالیت در سامانه است


انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد منوط به درج فعالیت در سامانه است

رشت – ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان گفت: برای انتخاب پایتحت فرهنگ و هنر مساجد ثبت فعالیت های کانون های مربوطه در سامانه بچه های مسجد الزامی است.

حجت الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی کانون‌های مساجد استان از ابتدای سال نسبت به درج مستندات فعالیت‌ها و اخذ امتیاز مربوطه برای کانون خود اقدام کنند؛لذا با توجه به زمان دار بودن برنامه‌ها مانند طرح‌های اعیاد شعبانیه و ماه مبارک رمضان، در صورت سپری شدن زمان، امکان ارائه مستندات و دریافت امتیازات مربوطه میسر نیست.
وی عنوان کرد : در دومین رویداد فهما (فرهنگ و هنر مساجد کشور )در سال ۱۴۰۰ نتیجه تلاش های سال ۹۹ و ۱۴۰۰ با هم محاسبه می‌شود.
وی به آغاز طرح بهارانه فهما در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان در سه شبستان و ۱۲ رواق اشاره و بیان کرد: این رویداد در قالب بسته‌های ماه شعبان، رمضان و ایام سال نو برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد گیلان تصریح کرد: بازه زمانی ثبت فعالیت‌های بهارانه فهما از ۲۵ فررودین تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری است.
حجت الاسلام رضوانی نژاد گفت: نور، همدلی ، کتاب، رسانه و دانش از رواق‌های شبستان فرهنگ همچنین سرود، فیلم، نمایش، قلم و ترنج از رواق‌های شبستان هنر و کارآفرینی و فناوری از رواق‌های شبستان نوآوری است.
وی با اشاره به اینکه در نخستین دوره پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور قم با این عنوان معرفی شد، خاطر نشان کرد: ۴۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد گیلان در نخستین دوره این رویداد به عنوان کانون‌های برتر استان معرفی شدند که در راستای حمایت از این کانون‌ها ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه به آنها اختصاص می‌یابد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان گفت: هشت کانون فرهنگی هنری استان با بیش از ۱۵ هزار امتیاز جز کانون های برتر کشوری در طرح ملی ایران قوی هستند.
رضوانی‌نژاد مهدویت، تواصی به صبر، شعارسال، عید نوروز، ماه مبارک رمضان، اعیاد شعبانیه، لیالی قدر و عید فطر را از موضوعات بهارانه فهما عنوان و تاکید کرد: فعالیت‌ها باید در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شود تا امتیازات کسب شده در هر بخش برای کانون‌ها و استان برتر لحاظ شود.
" ایران قوی" عنوان رویداد پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور (فهما) است که کانونهای فرهنگی، هنری در راستای کسب این عنوان، فعالیت های خویش را ارتقاء داده و به رقابت می پردازند.
۹۸۰ کانون فرهنگی و هنری با ۲۴۶ کتابخانه در مساجد استان گیلان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !