برگزاری مراسم‌های ماه مبارک رمضان با اتخاذ تدابیر بهداشتی در انگلیس


برگزاری مراسم‌های ماه مبارک رمضان با اتخاذ تدابیر بهداشتی در انگلیس

مسلمانان در انگلیس به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم ها و فعالیت های ماه مبارک رمضان امسال را با رعایت تدابیر بهداشتی برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز الاعلام الدولی، با گذشت بیش از یک سال اعمال ممنوعیت در انگلستان، مسلمانان در دربی‌شر در ناحیه میدلند شرقی این کشور مراسم ها و فعالیت های ماه مبارک رمضان امسال را به دلیل شیوع ویروس کرونا به روش های ایمن برگزار می کنند.

ماه رمضان مقدس ترین ماه سال در فرهنگ اسلامی به شمار می آید. اما به دلیل کرونا، مسلمانان دربی‌شر مراسم های ویژه این ماه در سطح محدودتر نسبت به سالهای گذشته برگزار می شود.

مسلمانان دربی‌شر می گویند که در رمضان امسال تجمع ها و مراسم های سنتی پس از غروب آفتاب تنها با خانواده ها و دوستان برگزار می شود. تعداد نفر در این مراسم ها محدود است.

«نذیر حسین» عضو کمیته مسجد دربی‌شر که بزرگ ترین مسجد در این شهر است، گفت: رمضان ماه مبارک برای مسلمانان است. ماه توبه، صدقه، طلب رحمت و برکت است.

حسین افزود: این مسجد به طور معمول در ماه مبارک رمضان مملو از نمازگزاران است. اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مانند سایر سالها نیست.

وی ادامه داد: نمازگزارها با داشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نماز خود را به دلیل شرایط کرونایی برگزار می کنند و همه دستورالعمل های مخصوص ستاد بحران در این مسجد و مساجد دیگر رعایت می شود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا