تدوین دانشنامه دفاع مقدس ملایر در دست اقدام


تدوین دانشنامه دفاع مقدس ملایر در دست اقدام

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر از تسریع در روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس شهرستان ملایر خبر داد.

سیدمهدی آخشیک در گفت وگو با ایسنا، ضمن اشاره به جلسه هفته گذشته سردار سیلواری، مسئول اجرایی دانشنامه دفاع مقدس استان همدان با فرماندار ویژه ملایر و برخی دیگر از اهالی فرهنگ شهرستان، اظهار کرد: استفاده از تمام توان و ظرفیت شهرستان برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس ملایر و در اولویت قرار گرفتن این کار از مصوبات این جلسه بود و مقرر شد از توان و ظرفیت محققان، مولفان، پیشکسوتان جبهه و جنگ، ارگان‌ها و نهادهای مختلف جهت تدوین این دانشنامه استفاده شود.

وی از برگزاری جلسه هماهنگی کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس در همین راستا خبر داد و افزود: در این جلسه که با حضور دکتر احسان ترکاشوند، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ملایر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تشکیل شد، برنامه ریزی پیرامون چگونگی تدوین دانشنامه دفاع مقدس شهرستان ملایر صورت گرفت.

آخشیک خاطرنشان کرد: ما برای تدوین این دانشنامه به مساعدت و همراهی دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه علمیه خواهران ملایر، حوزه علمیه سامن، حمایت بسیج و استفاده از امکانات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه های عمومی شهرستان و اداره تبلیغات اسلامی به منظور دعوت از پژوهشگران برتر و نیز گردآوری اسناد و مطالب کتاب هستیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان برای تدوین این اثر فاخر و تألیف کتب دیگری در ارتباط با این موضوع با استفاده از ظرفیت و پتانسیل رزمندگان و ایثارگران شهرستان، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

آخشیک با بیان اینکه معادل اعتبار استان همدان برای دانشنامه دفاع مقدس ملایر اعتبار در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: از ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده توسط فرماندار ویژه ملایر برای تهیه و تدوین این دانشنامه، در مرحله نخست ۶۰ میلیون تومان از این مبلغ تخصیص یافته است.

وی در پایان یادآور شد: سال گذشته ۱۰ عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس در شهرستان ملایر رونمایی شد و پنج عنوان دیگر نیز با موضوع دفاع مقدس و شهدا آماده رونمایی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ