بیش از 16 هزار نفر در خراسان شمالی به پویش ایران مهربان پیوستند


بیش از 16 هزار نفر در خراسان شمالی به پویش ایران مهربان پیوستند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: تاکنون 16هزار و 329 نفر در استان با پیوستن به طرح «پویش ایران مهربان» بیش از 2 میلیارد و 40 میلیون ریال به ایتام کمک کردند.

مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با هدف مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در بهبود وضعیت معیشتی ۶ هزارو ۶۶۵ نفریتیم و فرزند محسنین زیر پوشش این نهاد اجرایی شد.

وی افزود: هم اکنون سه هزار و ۳۰۱ فرزند زیر پوشش طرح محسنین هستند که این افراد دارای والدین بیمار و یا مشکلات دیگر دارند.

الهی راد افزود: در اجرای طرح پویش ایران مهربان، طرح هر کارمند یک حامی نیز اجرا شد که پیش بینی شده است از ۳۲ هزار کارمند استان ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح شرکت کنند.

وی گفت: تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارمند استان در این پویش جذب شده اند.

پویش ایران مهربان از سالروز میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین (ع) آغاز می‌شود و تا شب شهادت حضرت علی (ع) که ملقب به ابوالایتام هستند، ادامه دارد.

مشارکت حدود ۲۲ هزار حامی فعال نیکوکار

مدیرکل کمیته امداد امام خیمنی(ره) خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۲۱ هزار و ۹۱۴ حامی فعال نیکوکار که ۲۰ درصد بومی هستند در طرح اکرام ایتام و محسنین با این نهاد همکاری دارند.

وی افزود: سال گذشته حامیان ۲۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ایتام کمک کردند.

وی با بیان اینکه سرانه پرداختی به ایتام و فرزندان محسنین استان بصورت نقدی و غیر نقدی ماهانه چهار میلیون و ۸۶۰ هزارریال است گفت: سرانه پرداختی خیران نیز ۹۱۰ هزار ریال است.

الهی راد با اشاره به اینکه سقفی برای کمک های نیکوکارانه وجود ندارد، افزود: حداقل کمک ماهانه هر حامی ۲۰۰ هزار ریال است و هر حامی می‌تواند یک یا چند یتیم را زیر حمایت خود بگیرد و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

وی گفت: با اقدامات انجام گرفته در راستای جذب حامی، هم اینک تمامی یتیمان زیر پوشش این نهاد دارای حامی هستند

بیش از ۶۱ هزار خانوار با جمعیت ۱۱۱ هزار و ۷۳۵ نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا