ارتقای جایگاه فناوری دانشگاه تفرش امسال هدفگذاری شد


ارتقای جایگاه فناوری دانشگاه تفرش امسال هدفگذاری شد

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه تفرش گفت: این مرکز دانشگاهی براساس جدیدترین رتبه بندی (ISC) رتبه ششم کشور در شاخص فناوری و نوآوری را به‌دست آورده و بهبود جایگاه فناوری این دانشگاه در سال جاری هدفگذاری شده است.

«حمیدرضا صبا» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: شمار اختراعات ثبت شده، شرکت های دانش بنیان، کارآفرینی، تجاری سازی، فناوری، ارتباط با صنعت و جامعه و حضور دانشگاه در حل مسایل ملی و منطقه‌ای، مجموع مولفه‌های شاخص فناوری و نوآوری است که دانشگاه تفرش در تمامی این موارد رتبه مطلوب را به‌دست آورده و امسال نیز با اجرای راهبردهای هدفمند در راستای بهبود این شاخص‌ها حرکت می‌کند.
وی با بیان این که رتبه‌بندی دانشگاه­‌ های کشور هر سال از طرف ISC و بر اساس معیارهای مختلف در شش حوزه و براساس هر کدام از معیارهای فوق به‌صورت جداگانه محاسبه می‌شود، اظهار داشت: دانشگاه تفرش بر اساس امتیازات کسب شده در معیار آموزش با ۲۱ پله بهبود از ۶۰ به رتبه ۳۹ و در معیار پژوهش نیز هشت پله ارتقا نسب به سال ۱۳۹۸-۱۳۹۷ رسیده است.
رئیس دانشگاه تفرش بیان کرد: در جدیدترین رتبه‌بندی پایگاه استنادی جهان اسلام مربوط به فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها نیز دانشگاه تفرش در بین مراکز آموزش عالی جامع کشور در سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸ با ۱۰ پله صعود نسبت به سال ۱۳۹۸-۱۳۹۷ از رتبه ۵۱ به ۴۱ ارتقا پیدا کرده است.
صبا اضافه کرد: نامگذاری سال جدید با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها اقدام هوشمندانه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب است تا موانع تولید برداشته شده وبه اعتلای کشور کمک کند که در این راستا بستر تحقق «رونق تولید»، اولویت و اهمیت دادن به نوآوری است.
وی ادامه داد: ترویج روحیه تحقیق و نوآوری در دانشگاه‌ها و هدایت از آموزش‌محوری به عرصه پژوهش‌محوری و تربیت و تقویت مهارت و خلاقیت و تبدیل آن به ثروت رسالت اصلی دانشگاه ها در رونق تولید است که این امر در اولویت های مهم دانشگاه تفرش قرار گرفته است.
دانشگاه تفرش دارای ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو است که درهشت رشته مشغول به تحصیل هستند.
این مرکز آموزش عالی دارای ۸۵ هیات علمی تمام وقت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403