وزش باد و بارش پراکنده باران زنجان را دربر می‌گیرد


وزش باد و بارش پراکنده باران زنجان را دربر می‌گیرد

زنجان - ایرنا - سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد نسبتا شدید و بارش های پراکنده باران این استان را فرا می‌گیرد.

سونا صرفی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز هوای زنجان غالبا صاف و از بعدازظهر نیز با وزش باد همراه خواهد شد و از ساعات بعدازظهر فردا /دوشنبه ۳۰ فروردین ماه/ نیز در برخی از نقاط این استان به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

وی، سرعت وزش باد در این استان را بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و اظهار داشت: از روز سه شنبه /۳۱ فروردین ماه/ آسمان زنجان با افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده باران بهاری همراه می شود و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز میزان بارش های پراکنده بیشتر خواهد شد.

کارشناس هواشناسی زنجان، تصریح کرد: از امروز /یکشنبه/ تا چهارشنبه دمای هوای این استان روند افزایشی خواهد داشت که این افزایش می تواند در حد ۵ تا ۶ درجه سانتیگراد باشد.

صرفی، میزان دمای فعلی هوای شهر زنجان را ۱۲+ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: این میز ان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت ۳ درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با ۱- درجه سانتیگراد و چورزق از توابع شهرستان طارم با ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های استان بودند.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس