درختان باغات کرمانشاه شناسنامه‌دار می‌شوند


درختان باغات کرمانشاه شناسنامه‌دار می‌شوند

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از قطع بی رویه درختان، باغات این شهر شناسنامه‌دار می‌شوند.

فرامرز رحمتی زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته در روز درختکاری با توجه به دعوت این سازمان از مردم برای کاشت نهال میوه در منازل مسکونی، این طرح با استقبال خوبی مواجه شد و ۱۰ هزار اصله نهال میوه غرس شد.

وی اظهار داشت: همچنین در بلوار شهید بهشتی جهت تغییر چهره بتی پایه‌های منوریل و جایگزین درختان شکسته شده به علت طوفان در بلوار طاقبستان یک هزار و ۸۰۰ اصله نهال و در خیابان ۱۵ خرداد تا سه راهی مسکن نیز ۲۵ هزار درختچه کاشته شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با اشاره به قطع برخی از درختان بدلیل اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد: یکی از شاکیان اصلی قطع درختان مجموعه شهرداری است اما در کلانشهرها بخاطر مشکلاتی نظیر ترافیک و انجام پروژه‌های عمرانی، این کار اجتناب ناپذیر است.

رحمتی زاده یادآور شد: یکی از برنامه‌های شهرداری کرمانشاه شناسنامه دار کردن درختان باغات است تا بدلایلی مانند ساخت سازها از قطع درخت جلوگیری شود و اگر درختی توسط اشخاص قطع شد جریمه سنگینی متوجه افراد متخلف شده و آنها به دادگستری نیز معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: شهرداری کرمانشاه و کمیسیون حفظ و گسترش با بسیاری از افراد که برای ساخت و ساز ها اقدام به قطع درختان کرده‌اند برخورد و مجوز پایان کار برای آنها صادر نمی‌کند البته ناظران شهرداری در هنگام صدور مجوز ساخت در صورت وجود درخت از محل عکس تهیه می‌کنند تا از قطع درخت جلوگیری شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم درختان ۳۰ و ۴۰ ساله را معرفی کنند تا شناسنامه برای آنان تهیه و به وضعیت این درختان ویژه رسیدگی شود البته در روزهای اخیر سم پاشی درختان در شهر کرمانشاه آغاز شده است.

رحمتی زاده گفت: همچنین چوب درختان هرس در فصل سرما با مواد خاصی ترکیب و از آن به عنوان کود استفاده می‌شود.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع آب در دسترس شهرداری و کاهش بارندگی برای درختان حاشیه‌هایی درست شده تا از منابع آب حداکثر بهره وری شود.
شهر یک میلیون نفری کرمانشاه ۲۳۸ بوستان کوچک و بزرگ، محلی و حومه شهری دارد و سرانه فضای سبز قابل استفاده مردم آن هشت متر و ۷۰ سانتی متر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی