درخواست از خیران هرمزگان برای تامین کپسول اکسیژن سیار


درخواست از خیران هرمزگان برای تامین کپسول اکسیژن سیار

بندرعباس- ایرنا- رییس مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس با اعلام نیاز به کپسول اکسیژن سیار، از خیران خواست تا حمایت و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

دکتر محمد تمدن دار یکشنبه با اشاره به افزایش شمار بستری های کرونا در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای افراد مبتلای بستری که ریه هایشان به شدت درگیر ویروس شده، اکسیژن است که با توجه به وضعیت فعلی، دستگاه های موجود پاسخگوی نیاز همه بیماران نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۳ مخزن اکسیژن مایع با ظرفیت ۱۰ تن، یک مخزن با ظرفیت ۲۵ تن، ۳ دستگاه اکسیژن ساز فعال و تعداد ۲۴۰ کپسول اکسیژن در این مجتمع وجود دارد و به زودی هم یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر راه‌اندازی می شود.

این مقام مسوول ادامه داد: یکی از مخازن اکسیژن ۱۰ تنی این مجتمع مربوط به شرکت فولاد کاوه می باشد که از ابتدای شیوع کووید تاکنون در اختیار بیمارستان شهبد محمدی قرار داده و همچنین شرکت فولاد هرمزگان نیز همزمان با شروع کووید ۱۹ در استان، در تامین اکسیژن مایع با این مجتمع، همکاری مداوم و فعال داشته است که مسوولان و مدیران این شرکت ها به جهت این همکاری سپاسگزار هستیم.

دکتر تمدن دار تصریح کرد: پیش بینی می شود که با اوج گیری موارد ابتلا و بستری ها در بیمارستان، نیاز به ۱۵۰ کپسول اکسیژن سیار وجود داشته باشد که از خیران استان جهت تامین این نیاز که یک نیاز حیاتی برای بیماران با درگیری ریه است، درخواست همکاری و حمایت داریم.

در حال حاضر استان هرمزگان در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار دارد و روزانه بیش از ۵۰۰ مورد ابتلای جدید در این استان شناسایی می شود که از این شمار بین ۳۰ تا ۵۰ مورد نیازمند بستری هستند.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تا عصر شنبه ۲۸ فروردین ماه یک هزار و ۹۲ نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان