بالن‌سواری در کاپادوکیه چطور است؟


بالن سواری در کاپادوکیه یکی از لذت بخش ترین و جذاب ترین تفریحات در کشور ترکیه است. به شما نیز بازدید از کاپادوکیه و تجربه بالون سواری در این منطقه را توصیه می کنیم. بالون سواری در کاپادوکیه در دسته تفریحات گران lrm;قیمت قرار دارد. البته غیر از بالون سواری، جاذبه های گردشگری و تفریحات دیگری هست که می توانید از همه آنها استفاده کرده و لذت ببرید....

بالن‌سواری در کاپادوکیه یکی از لذت بخش‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات در کشور ترکیه است. به شما نیز بازدید از کاپادوکیه و تجربه بالون سواری در این منطقه را توصیه می کنیم. بالون سواری در کاپادوکیه در دسته تفریحات گران‌‎قیمت قرار دارد. البته غیر از بالون سواری، جاذبه‌های گردشگری و تفریحات دیگری هست که می توانید از همه آنها استفاده کرده و لذت ببرید. راهنمای سفر ارزان به کاپادوکیه می‌تواند به شما اطلاعاتی برای سفر به این منطقه با قیمتی مناسب بدهد.

کاپادوکیه کجاست؟

اگر شما هم اهل گشت و گذار و سفرهای توریستی به مناطق مختلف جهان باشید، حتما نام کاپادوکیه و بالن های زیبایش را شنیده‌اید. کاپادوکیه یکی از مناطق بکر و زیبا در ترکیه است. کاپادوکیه یکی از پرطرفدار ترین مکان‌های توریستی کشور ترکیه است. فاصله کاپادوکیه از استانبول حدود 750 کیلومتر است. البته این فاصله با شهر آنکارا کمتر بوده و با زمانی حدود 4 ساعت به صورت زمینی می توانید خود را به کاپادوکیه برسانید. یکی از زیبایی های مسحور کننده این منطقه، وجود کوه‌هایی با شکل و طرح‌های بسیار زیبا است. این کوه‌ها سالیان دراز، بر اثر فوران کوه‌های آتش‌فشانی ارسیس، حسن و ملندیز ایجاد شدند. اگر شما هم بالن سواری در کاپادوکیه را تجربه کنید، می توانید از نزدیک این کوه‌های زیبا و دیگر مناطق آن را تماشا کنید. البته توجه داشته باشید، هر موقعی نمی توان بالن سواری در کاپادوکیه را تجربه کرد. معمولا این موضوع تا حد زیادی به شرایط جوی بستگی دارد. پس بهتر است پیش از اقدام برای خرید تور کاپادوکیه، شرایط آب و هوایی و جوی را بررسی کرده و در بهترین و مناسب ترین زمان ممکن به این منطقه سفر کنید تا بتوانید از همه زیبایی ها و جاذبه های گردشگری و به خصوص بالن سواری در کاپادوکیه استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره سفر به کاپادوکیه پیشنهاد می‌کنیم مطلب قبل از سفر به کاپادوکیه بخوانید را حتما ببینید.

بالن‌سواری در کاپادوکیه چطور است؟

بالن‌سواری در کاپادوکیه چطور است؟

بالن‌سواری در کاپادوکیه:

یکی از اصلی ترین دلایل سفر اکثر افراد به این منطقه، بالن سواری در کاپادوکیه است. بالن سواری در کاپادوکیه چنان پرطرفدار است که برای بازدید از کاپادوکیه و بالن سواری در آن، تورهای اختصاصی از کشورهای مختلف دنیا وجود دارد. جدا از بالن‌سواری در کاپادوکیه، شما می توانید از مناطق گردشگری مرتفعی که در گوشه و کنار این منطقه ساخته شده‌اند نیز پرواز بالن‌ها را به تماشا بنشینید و لذت ببرید. معمولا هتل‌ها و کافی شاپ‌هایی در اطراف این منطقه طراحی شده‌اند که می‌توانید از فراز آن ها به تماشای پرواز بالن‌ها بپردازید. اما پیشنهاد می‌کنیم، حتما بالن سواری در کاپادوکیه را تجربه کنید. بالن‌سواری در اینجاکاملا امن است و تمامی مجریان این طرح علاوه بر داشتن مجوزهای لازم، آموزش های حرفه‌ای را دیده اند. ضمنا در مواقعی که شرایط جوی نامساعد باشد، بالن ها پرواز نمی‌کنند. هزینه بالن سواری در کاپادوکیه چندان ارزان نیست. اما جز آن دست از تفریحاتی است که ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. در زمان نگارش این متن، این مبلغ حدود نفری 120 یورو در فصول خلوت تا 300 یورو در فصول شلوغ سال متغیر است.

بالن‌سواری در کاپادوکیه چطور است؟

بهترین زمان برای بالن سواری در کاپادوکیه چه وقت است؟

همانطور که گفتیم شرایط جوی یک عامل بسیار مهم در پرواز بالن‌هاست. به همین خاطر معمولا توصیه می‌شود اگر به قصد بالن سواری در کاپادوکیه عازم این منطقه هستید، هنگام خرید تور کاپادوکیه به شرایط جوی و وضعیت آب و هوا توجه کنید. معمولا سردترین فصل سال در ترکیه و در منطقه کاپادوکیه، فصل زمستان است. در این فصل امکان پرواز بالن ها خیلی کم است. البته به این معنی نیست که به هیچ وجه پروازی صورت نمی‌گیرد. شما در زمستان هم می توانید به این منطقه سفر کنید؛ به تناسب آن هزینه‌ها در زمستان بسیار کم‌تر است. کاپادوکیه در فصل بهار، آب و هوایی بهاری دارد و امکان بارش باران در این فصل بسیار است. در موارد خاصی ممکن است، برخی پروازهای بالن‌ها لغو شود. گرم ترین فصل سال در کاپادوکیه، فصل تابستان است. در این موقع از سال اکثر گردشگران از سراسر دنیا به ترکیه سفر می کنند تا بالن سواری در کاپادوکیه را شخصا تجربه کنند. بهترین فصل از نظر آب و هوا برای بالن سواری در کاپادوکیه، تابستان است. شما نیز در این موقع از سال می توانید به کاپادوکیه سفر کنید. همچنین اوایل پاییز نیز برای سفر به ترکیه و بالن سواری در کاپادوکیه مناسب است. اما در اواخر پاییز دمای هوا پایین آمده و میزان بارش ها در منطقه کاپادوکیه افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل امکان لغو پرواز بالن‌ها در این موقع از سال بسیار بیشتر از مواقع دیگر است.

بالن‌سواری در کاپادوکیه چطور است؟

بالن‌سواری در کاپادوکیه چطور است؟

جاذبه های گردشگری در کاپادوکیه کدامند؟

به جز بالن سواری، از دیگر تفریحات کاپادوکیه می توان به بازدید از جاذبه‌های گردشگری منطقه نیز اشاره کرد. معروف‌ترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه شامل موزه روباز گورمه، موزه روباز زوله، شهر زیر زمینی کای ماکلی، شهر زیرزمینی درین گویو، اوچ‌ حیصار، اورتاحیصار، مرکز سفال آوانوس، دودکش‌های قارچی شکل پاشاباگ، دورنت، حاجی بکتاش، شهرک گولشهیر، کلیسای غار شکل فراموش شده، کاروانسرای Caravanserais و... می‌شود. موزه روباز گورمه شامل کلیساهای غاری شکل هستند که در منطقه کاپادوکیه واقع شده‌اند. در موزه روباز زوله، چندین کلیسای سنگی قرار دارد که یکی از زیباترین مکان های گردشگری در ترکیه به شمار می رود. شهر زیر زمینی کایماکلی، بزرگترین شهر زیرزمینی در ترکیه و یکی از مقاصد اصلی گردشگران است. به شما نیز توصیه می‌کنیم در سفر به کاپادوکیه ترکیه حتما از این مکان بازدید داشته باشید. همچنین شهر زیرزمینی درین کویو، عمیق‌ترین شهر زیرزمینی این ناحیه برای بازدید بسیار هیجان انگیز و جالب است.

بالن‌سواری در کاپادوکیه چطور است؟

بالن‌سواری در کاپادوکیه چطور است؟

بالن‌سواری در کاپادوکیه چطور است؟

اقامت در کاپادوکیه چطور است؟

برای اقامت در کاپادوکیه، بهتر است پیش از سفر برای رزرو هتل مناسب اقدام کنید. در این منطقه 3 هتل ساده و شیک در روستای گورمه ساخته شده است. نام این سوئیت‌های زیبا به ترتیب هتل سلطان، هتل کوچک کَلِبَک و هتل هیبه می‌باشد. شما بعد از بالن سواری در کاپادوکیه می‌توانید برای استراحت و گذراندن شب به یکی از این 3 هتل زیبا مراجعه کنید. ساختار و معماری این هتل‌ها بسیار زیبا است و اکثرشان به شکل غار هستند و با نمای طبیعت کاپادوکیه سازگارند. به همین دلیل است که می گوییم، شما با سفر به کاپادوکیه از فضای مدرن شهری خارج شده و می توانید با طبیعت خو بگیرید. هر کدام از این هتل‌ها امکانات و خدمات خاص خود را با کیفیت بالا ارائه می‌کنند. شما بر اساس نیازها و بودجه خود می توانید در یکی از این هتل ها اقامت داشته باشید و از سفرتان به ترکیه و بازدید از منطقه کاپادوکیه لذت ببرید.

بالن‌سواری در کاپادوکیه چطور است؟

بالن‌سواری در کاپادوکیه چطور است؟

بالن‌سواری در کاپادوکیه چطور است؟

بالن‌سواری در کاپادوکیه چطور است؟



1400/01/29 | کد مطلب: 3804

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی