بیش از 57 هزار تن نهاده دامی در جنوب کرمان توزیع شد


بیش از 57 هزار تن نهاده دامی در جنوب کرمان توزیع شد

جیرفت - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: 57 هزار و 300 تن نهاده دامی در هفت شهرستان جنوبی این استان توزیع شد.

محمدرضا قائدی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نهاده های دامی توزیع شده در جنوب کرمان شامل ذرت، کنجاله سویا، جو و سبوس است افزود: ارزش این نهاده ها ۱۴۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی هدف از توزیع این نهادها را رفع نیاز دامداران و مرغداران و کمک به تولید و افزایش کمی و کیفی تولیدات دام و طیور در جنوب کرمان عنوان کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی با بیان اینکه نهاده های دامی با نرخ مصوب دولتی بین مرغداران و دامداران منطقه جنوب کرمان توزیع شد بر استمرار این فعالیت طی سال جاری تاکید کرد.

وی از توزیع نهاده های دامی بین سه اتحادیه دامداران، عشایری و مرغداران و ۲ کارخانه خوراک دام و همچنین مرغداران منطقه جنوب کرمان خبر داد و گفت: این نهاده ها توسط ۲ سامانه بازارگاه نهاده های دامی و سامانه توزیع سبوس تخصیص و بین تولیدکنندگان توزیع شد.

قاعدی فر ادامه داد: علاوه بر اتحادیه ها، ۲۷ تشکل در منطقه جنوب کرمان در زمینه توزیع نهاده های دامی و خدمات رسانی به تولیدکنندگان زیر بخش دام و طیور فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته هیچ کمبود و عرضه ای در زمینه نهاده های دامی منطقه جنوب کرمان نداشتم، این مهم را نتیجه پیگیری های مستمر و تلاش و همکاری تشکل های فعال دامپروری و مرغداری منطقه دانست.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو