استاندار گیلان: ارتش مایه آرامش آحاد مردم است


استاندار گیلان: ارتش مایه آرامش آحاد مردم است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با گرامیداشت فرا رسیدن 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش مایه آرامش آحاد ملت ایران است.

ارسلان زارع روز یکشنبه در آیین رژه نیروهای مسلح در مرکز باقرالعلوم نیروی دریایی رشت به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش عنوان کرد : ۲۹ فروردین‌ماه که به ‌عنوان روز ارتش نامگذاری شده روز اقتدار ملی، پاسداشت تلاش‌های خالصانه همه ارتشیان و در واقع احترام به ایثار همه ایثارگران است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش در جمهوری اسلامی ایران یادآور ایمان و اعتقاد راسخ، انضباط، حرکت در چارچوب قانون و منافع و مصالح ملی است و وظیفه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و همچنین حفاظت و حراست از مرزهای جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی و ایمانی ایران اسلامی را به شایستگی بر دوش دارد.
وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران از آغاز روزهای پیروزی انقلاب تا امروز، همواره و پیوسته در صحنه‌های مهم و فراموش‌نشدنی، پیوند خود را با ملت و فداکاری خود را در راه ارزش‌ها، اسلام و ایران نشان داده است.

زارع تصریح کرد: ارتش همه‌جا برای اقتدار ایران اسلامی و خدمت بی‌چشمداشت به مردم حتی در دشوارترین عرصه‌ها، سرمشق و الگو بوده و همچنان هست.

استاندار گیلان در پایان گفت: مردم کشورمان و نیز استان گیلان فراموش نمی‌کنند که ارتشیان دریادل، سال گذشته و در دوران اوج همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در کنار مدافعان سلامت و یاوران حفاظت از جان مردم، با همدلی حماسه آفریده و تاریخ‌ساز شدند.

به گزارش ایرنا، ناوگان شمال شاکله نظامی ایران در خزر و مسئول حراست از مرزهای آبی و حافظ صلح و امنیت در این دریا است.

سابقه شکل گیری نیروی دریایی در شمال کشور به سال ‌ ۱۳۱۲ و تاسیس رسمی آن در بندرانزلی و متعاقب آن الحاق سه ناوچه توپدار به این نیرو باز می گردد.

مرکز آموزش تخصصهای دریایی در شهرستان رشت، مرکز آموزش تفنگداران دریایی در منجیل و منطقه چهارم دریایی در بندرانزلی کار آموزش و حفظ و صیانت دریایی و نگهبانی از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران را در دریای خزر به عهده دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403