بهترین مواد غذایی برای سلامت مو

بهترین مواد غذایی برای سلامت مو

مو در زیبایی فرد نقش بسزایی ایفا می کند، بنابراین سلامت آن برای بسیاری از افراد مهم است و همواره سعی دارند موهایی سالم، پرپشت و درخشان داشته باشند. به گزارش وب ام دی، در ادامه برخی از مواد غذایی مفید برای سلامت معرفی می شوند که هر کدام ویژگی منحصربه فردی برای سلامت مو دارند.

ماهی قزل آلا برای درخشش مو

ماهی هایی مانند آزاد، ساردین و خال مخالی مملو از اسیدهای چرب امگا 3 سالم هستند. بدن نمی تواند این چربی های سالم را بسازد، بنابراین باید آنها را از غذا یا مکمل ها دریافت کند. این ماهی ها از شما در برابر بیماری محافظت می کنند و برای رشد مو، براق و پر نگه داشتن آن نیز نقش بسزایی ایفا می کند.

رشد مو با ماست یونانی

ماست یونانی سرشار از پروتئین است، همچنین ماده ای دارد که به جریان خون در پوست سر و رشد مو کمک می کند که به عنوان ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید) نامیده می شود. این ماده غذایی حتی ممکن است در برابر ریزش مو نیز کمک کند. شما می توانید پانتوتنیک اسید را به عنوان ماده ای روی برچسب های محصولات مو و مراقبت از پوست خود پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:مانع خشکی پوستتان شوید

بهترین مواد غذایی برای سلامت مو

بهترین مواد غذایی برای سلامت مو

اسفناج برای مقابله با شکنندگی موها

اسفناج نیز مانند بسیاری از سبزی های برگ سبز تیره پر از مواد مغذی شگفت انگیز است. این سبزی دارای ویتامین A، آهن، بتا کاروتن، فولات و ویتامین C است. این مواد مغذی برای ایجاد سلامت پوست سر و مو کار می کنند و موهای شما را مرطوب نگه می دارند تا شکسته نشوند. کلم پیچ یکی دیگر از گزینه های عالی برای سلامت و مقابله با شکنندگی مو شناخته می شود.

گواوا برای جلوگیری از شکنندگی مو

گواوا، میوه گرمسیری حاوی ویتامین C است و از موها در برابر شکنندگی محافظت می کند. یک فنجان حاوی گواوا 377 میلی گرم ویتامین C دارد که بیش از 4 برابر حداقل مقدار توصیه شده روزانه بدن است.

غلات غنی شده با آهن برای جلوگیری از ریزش مو

کمبود آهن منجر به ریزش مو می شود. این ماده غذایی مهم را می توانید در غلات غنی شده، غلات و ماکارونی و دانه های سویا و عدس پیدا کنید. گوشت گاو به ویژه گوشت های اندام مانند جگر حاوی مقدار زیادی آهن است، علاوه بر این صدف و سبزیجات برگ تیره نیز همین خاصیت را دارند، بنابراین باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

مرغ بدون چربی برای ضخامت مو

هنگامی که پروتئین کافی دریافت نکنید رشد مو متوقف می شود، بنابراین با ریزش موهای پیرتر دچار ریزش مو می شوید. برای دریافت پروتئین از گوشت گزینه های بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون را انتخاب کنید که دارای چربی اشباع کمتری نسبت به منابعی مانند گوشت گاو هستند.

بیشتر بخوانید:چه دلایلی باعث خارش پوست می شوند؟

بهترین مواد غذایی برای سلامت مو

بهترین مواد غذایی برای سلامت مو سیب زمینی شیرین برای مبارزه با کدری و خشکی مو

آیا موهای خشک درخشش خود را از دست داده اند؟ سیب زمینی شیرین با یک آنتی اکسیدان مناسب به نام بتاکاروتن غنی است. بدن با تبدیل بتاکاروتن به ویتامین A به محافظت در برابر موهای خشک و کدر کمک می کند، همچنین با ترغیب غدد موجود در پوست سر باعث می شود مایعی روغنی به نام سبوم تولید کنند که باعث خشک شدن مو نشود، همچنین بتاکاروتن در سایر سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج، کدو تنبل، طالبی و انبه نیز یافت می شود.

دارچین برای گردش خون روی پوست سر

دارچین را روی بلغور جو دوسر، نان تست و قهوه خود بپاشید زیرا به جریان خون که گردش خون نیز نامیده می شود کمک می کند. این همان چیزی است که اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول های مو وارد می کند.

تخم مرغ برای رشد مو

هنگام خوردن تخم مرغ پروتئین و پایه های آهن پوشیده می شوند. تخم مرغ غنی از ویتامین B به نام بیوتین است که به رشد مو کمک می کند. کمبود این ویتامین منجر به ریزش مو می شود، همچنین بیوتین به تقویت ناخن های شکننده نیز کمک می کند.

صدف برای پر پشتی مو

صدف غنی از زینک است. هنگامی که به اندازه کافی این ماده معدنی را از رژیم غذایی خود دریافت نکنید ریزش مو حتی در مژه های خود را شاهد خواهید بود. سلول هایی که مو می سازند به زینک کمک می کنند تا سخت ترین کار را انجام دهند. این ماده معدنی را می توانید از گوشت گاو، خرچنگ و غلات غنی شده دریافت کنید.
مترجم: الهه زارعی