6 تالار و سالن پذیرایی در بوکان پلمب شد


6 تالار و سالن پذیرایی در بوکان پلمب شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار بوکان گفت: 6 واحد تالار و سالن پذیرایی در این شهرستان به دلیل تخطی از مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد کرونا در وضعیت نارنجی و قرمز و برگزاری مراسم بدون مجوز پلمب شد.

محمد امین‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این تعداد تالار به رغم هشدارهای جدی ستاد مقابله با کرونا و توصیه‌های اکید متولیان حوزه سلامت شهرستان اقدام به برگزاری مراسم جشن بدون مجوز و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی کرده بود.

وی با بیان اینکه بوکان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، ادامه داد: با توجه به سرعت بالای سرایت گونه جدید و جهش یافته کرونا و افزایش بالای آمار مبتلایان نسبت به پیک‌های قبلی، محدودیت‌ها وضعیت قرمز مطابق دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا بصورت کامل در این شهرستان در حال اجرا است.

فرماندار بوکان با اشاره به اینکه برگزاری نمازهای جمعه و تراویح در ماه مبارک رمضان در مساجد بوکان ممنوع اعلام شده است، ادامه داد: فعالیت تمامی باشگاه‌های ورزشی خصوصی و دولتی به مدت یک هفته ممنوع بوده و ورزشکاران نباید در این اماکن حضور داشته باشند.

وی گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، تردد همه خودروها از ساعت ۱۰ شب تا سه بامداد نیز ممنوع بوده و در صورت تردد شبانه با صدور جریمه ۲ میلیون ریالی اعمال قانون خواهد شد.

امین‌زاده، با بیان اینکه مطابق دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در وضعیت قرمز، فعالیت همه مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار در سطح شهر به مدت یک هفته ممنوع است اضافه کرد: آموزشگاه‌ها، مراکز تعویض پلاک، پاساژها، رستوران‌ها (به غیر از رستوران‌های بیرون‌بر) به مدت یک هفته تعطیل و ممنوعیت فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد: نظارت‌ها بر بانک‌ها، دفاتر پیشخوان، دفاتر خدمات قضایی، مطب‌ها و درمانگاه‌ها تشدید و با مدیرانی که نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها اقدام ننمایند، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

فرماندار بوکان گفت: اکیپ پلمب متشکل از نمایندگان ادارات اتاق اصناف، صمت، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی، نسبت به پلمب واحدهای صنفی متخلف از مصوبات ستاد کرونا اقدام خواهند کرد.

وی افزود: ممنوعیت ورود خودروهای شخصی غیربومی برابر دستورالعمل‌های مربوطه در همه ورودی‌های شهر بوکان اجرایی خواهد شد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در استان همچنان روند افزایشی خود را در شهرهای مختلف استان طی می کند.

تاکنون حدود ۱۴۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده که ۶.۳ درصد کل مبتلایان کشوری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...