نایب قهرمانی تیم اردبیل در مسابقات شطرنج برخط و چند خبر کوتاه


نایب قهرمانی تیم اردبیل در مسابقات شطرنج برخط و چند خبر کوتاه

اردبیل- ایرنا- نایب قهرمانی تیم شطرنج در مسابقات برخط بین استانی، همسان‌سازی حقوق کارکنان قراردادی با پیمانی، جریمه 19 میلیاردی دلالان مرغ، حضور 2 دوچرخه‌سوار در اردوی تیم ملی، لزوم توجه ویژه به مساجد از جمله خبرهای کوتاه استان اردبیل در روز یکشنبه است.

تیم شطرنج در مسابقات برخط بین استانی نایب قهرمان شد

به گزارش ایرنا، تیم شطرنج استان اردبیل در سومین دوره مسابقات شطرنج برخط بین استان‌های ایران نایب قهرمان شد.

این دوره از مسابقات که با شرکت ۲۳۳ شطرنج‌باز از سراسر کشور در قالب ۱۲ تیم شب گذشته به صورت برخط برگزار شد، تیم‌های آذربایجان‌شرقی با ۳۲۷ امتیاز، اردبیل با ۳۲۶ امتیاز و آذربایجان‌غربی با ۳۲۴ امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

در رده‌بندی انفرادی جدول مسابقات از تیم استان اردبیل شهروز یوسفی با ۶۳ امتیاز رتبه نخست، امیرحسین مجیدزاده با ۵۱ امتیاز رتبه سوم و شهرام میرزایی با ۴۴ امتیاز رتبه پنجم را به خود اختصاص دادند.

همسان‌سازی حقوق کارکنان قراردادی با پیمانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بر اساس دستورالعمل همسان‌سازی حقوق و مزایای کارکنان قراردادی کار معین با کارکنان پیمانی، از ابتدای امسال این همسان‌سازی اجرا می‌شود.

داود شایقی در این زمینه بیان کرد: حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کارمعین در دستگاه‌های اجرایی معادل ۸۰ درصد حقوق و مزایای کارکنان پیمانی همتراز است که به معادل ۱۰۰ درصد حقوق و مزایای کارکنان همتراز تغییر می‌یابد.

وی یادآور شد: در این بخشنامه تصریح شده است که کارمندان قرارداد کارمعین می‌توانند از مزایای مرخصی استحقاقی، استعلاجی، بدون حقوق، اعمال مدرک تحصیلی و سایر مزایای ارتقا یافته بر اساس مقررات مورد عمل در خصوص کارمندان پیمانی برخوردار شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: از تاریخ اجرای این دستورالعمل برای محاسبه معادل طبقه و رتبه کارمندان قرارداد کارمعین برای تعیین حقوق و مزایای آنان با رعایت شرایط احراز شغل، ارتقا، طبقه و رتبه بر اساس مقررات حاکم بر کارکنان پیمانی الزامی خواهد بود.

وی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی معادل طبقه و رتبه اعمالی نباید از آخرین معادل طبقه و رتبه اعمال شده در قرارداد منعقد شده کارمندان قرارداد کارمعین کمتر باشد.

جریمه ۱۹ میلیارد ریالی دلالان مرغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در پی نابسامانی بازار مرغ و ورود سودجویان و دلالان، با تشکیل پرونده افراد متخلف بیش از ۱۹ میلیارد ریال جریمه شدند.

رامین صادقی، قیمت مصوب مرغ را ۲۴۹ هزار ریال اعلام کرد و افزود: هیچ فروشنده‌ای حق اضافه کردن مبالغ بیشتر را به رقم مصوب ندارد و برای رسیدن به تعادل بازار همه فروشندگان موظف هستند مقررات و قوانین اعلام شده را رعایت کنند.

وی بیان کرد: مرغداری‌ها نیز باید مرغ زنده را به قیمت ۱۷۱ هزار ریال به متقاضیان عرضه کنند و هر گونه سودجویی در این مسیر با برخورد جدی مراجع قضایی و انتظامی روبه‌رو خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به ابلاغ سهمیه شکر، روغن مایع و برنج به اندازه مورد نیاز و قابل توزیع در ایام ماه مبارک رمضان اضافه کرد: برای قنادی‌ها، شیرینی‌پزها و فطیرپزها نیز به اندازه کافی شکر و روغن تهیه شده است تا در اختیارشان قرار بگیرد.

۹۸۰ هزار نفر در اردبیل دارای برگه سهام عدالت هستند

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: ۹۸۰ هزار نفر در اردبیل دارای برگه سهام عدالت هستند که نیمی از آنها به صورت مستقیم و نیمی غیرمستقیم مدیریت سهام خود را در دست گرفتند و انتخاب هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت این استان با مشارکت سهامداران و دارندگان سهام عدالت همزمان با سایر نقاط کشور برگزار می‌شود.

حسین وطن‌دوست افزود: ۵۱۱ هزار نفر از این افراد روش غیرمستقیم را در مدیریت برگه سهام خود انتخاب کردند که باید با ثبت اطلاعات خود در سامانه سجام، امکان بهره‌مندی از مزایای برگه سهام خود را به روش غیرمستقیم در دست بگیرند.

وی بیان کرد: افرادی در انتخابات ماه آینده هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت امکان رای دادن خواهند داشت که در سامانه سجام ثبت اطلاعات کرده و کد بورسی دریافت کرده باشند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل اضافه کرد: اگر سهامداری اطلاعات خود را در سامانه سجام ثبت نکرده باشد، در زمان باقی مانده فرصت ثبت اطلاعات و گرفتن کد بورسی را دارد که امید می‌رود در این فرآیند بدون تاخیر و تعلل امکان مشارکت همه دارندگان سهام عدالت در انتخابات اردیبهشت‌ماه فراهم آید.

پیام تبریک رئیس‌کل دادگستری به مناسبت روز ارتش

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در پیامی به مناسبت روز ارتش بیان کرد: بی‌تردید ارتش جمهوری اسلامی ایران شجره طبیه‌ای است که ریشه‌هایش مستحکم شده و امروز به نماد اقتدار و مظهر ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان و متجاوزان تبدیل شده است.

ناصر عتباتی افزود: آن چنانکه عزت و صلابت روز افزون دلیر مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف داخلی و بین المللی در سایه ایثار و مجاهدت تحت فرماندهی بی‌بدیل و داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی چنان پرآوازه گشته که اقتدار آن بر همه دنیا آشکار شده است.

وی اظهار کرد: حماسه‌آفرینی و فداکاری در راه دفاع از ارزش‌ها و آب و خاک میهن اسلامی به ویژه در طول هشت سال دفاع مقدس و نقش‌آفرینی غیورمردان ارتش در جبهه مقاومت و نیز دستاوردهای غرورآفرین در حوزه‌های دفاعی و امنیتی با اتکا بر نیروها و متخصصان داخلی برگ‌های زرینی است که بر افتخارات دلیرمردان ارتش در طول ده‌های گذشته روز به روز افزوده شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در ادامه ضمن قدردانی از زحمات و ایثارگری‌های تمامی ارتشیان به ویژه پرسنل تیپ ۴۰ متحرک هجومی این استان، فرا رسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش را تبریک گفت.

مساجد نیر نیازمند توجه ویژه است

شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر با دستور جلسه ارایه برنامه‌های پیشنهادی فرهنگی دستگاه‌های اجرایی بر اساس چهار محور اعلام شده این شهرستان در سال ۱۴۰۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امام‌جمعه نیر در این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد، خواستار توجه ویژه به مساجد و نیز ساماندهی هیات امنای مساجد شد.

حجت الاسلام نعمتی در مورد توجه به کودکان، نوجوانان و جوانان اظهار کرد: برنامه شاد در شرایط کرونایی بزرگترین ظرفیت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و محتوایی است که باید برای کودکان و نوجوانان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شود.

وی در ادامه انتقال آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های سوم و چهارم را مهم برشمرد و برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌هایی با محتوای امیدبخش و با نشاط برای مردم منطقه را امری ضروری دانست.

۲ دوچرخه‌سوار اردبیلی در اردوی تیم ملی حضور می‌یابند

روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل اعلام کرد: ۲ نفر از دوچرخه‌سواران استان اردبیل به نخستین اردوی تدارکاتی تیم ملی جاده آقایان در سال ۱۴۰۰ دعوت شدند.

در این اطلاعیه آمده است: علی اصغر موسی‌زاده و محمد اسماعیل چایچی، ۲ دوچرخه‌سوار این استان در نخستین دوره اردوی تدارکاتی تیم ملی جاده آقایان حضور دارند که از امروز تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود.

این اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری قرار است با انجام آزمایش کرونا و ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شود و در مجموع از ۱۲ ورزشکار برای حضور در آن دعوت بعمل آمده است.

حدود ۳۰۰ نفر دوچرخه‌سوار در بخش‌های کوهستان، جاده، پیست و همگانی به صورت سازماندهی شده در استان اردبیل فعالیت دارند.

برگزاری کارگاه آموزش موسیقی در گرمی

کارگاه آموزش موسیقی و سرود با مربیگری استاد هارونی از بنیاد علوی با حضور چهار گروه هنری از شهرستان گرمی برگزار گردید.

این کارگاه تخصصی با همکاری بنیاد علوی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان این شهرستان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در محل سالن حافظ گرمی برگزار شد.

همچنین مقرر شد در راستای استعدادیابی و شناسایی ظرفیت‌ها در زمینه موسیقی و سرود در گرمی، برنامه‌های مدون و منسجم تهیه و تدوین شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی