ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های اردبیل در حال تکمیل است


ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های اردبیل در حال تکمیل است

اردبیل-ایرنا-فرماندار اردبیل گفت: متاسفانه ظرفیت پذیرش بیمارن کرونایی در بیمارستان‌های این شهر در حال تکمیل شدن است و کادر درمان شرایط سختی را سپری می‌کنند.

به گزارش ایرنا، مسعود امامی یگانه روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونای اردبیل وضعیت مراجعات و بستری‌های کرونایی در شهرستان اردبیل را نگران کننده خواند و گفت: محدودیت‌های کرونایی این هفته به صورت سخت گیرانه در این شهرستان اجرا می‌شود و با اصناف و مراکزی که به محدودیت‌ها پایبند نباشند برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.

فرماندار اردبیل ادامه داد: مجموعه شورابیل، پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و مراکز بین راهی به طور کامل بسته می‌شود و ورود به این مکان‌ها ممنوع است و از شهروندان نیز می‌خواهیم در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به گلایه برخی اصناف مبنی بر فعالیت تعدادی از مغازه داران گفت: برای اجرا محدودیت‌ها همکاری همه اصناف ضروری است و از اتاق اصناف اردبیل نیز خواسته شده با جدیت پیگیر موضوع شود.

امامی یگانه بیان کرد: همه واحدهای مشمول محدودیت‌های قرمز کرونایی باید تعطیل باشند و واحدهایی که پایبند به رعایت دستورالعمل‌ها نباشند پلمپ می‌شوند.

فرماندار اردبیل از نظارت بر جلوگیری از ازدحام در نانوایی‌های اردبیل در نزدیکی افطار خبر داد و گفت: در این زمینه از ظرفیت پایگاه‌های بسیج به صورت محله محور استفاده می‌شود و از نانوایان و عموم مردم نیز تقاضا می‌شود در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در نانوایی‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

امامی یگانه گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونا باید همگان در اجرای محدودیت‌ها همکاری کنیم و مردم از هرگونه ترددهای غیرضروری، ازدحام و برگزاری مراسم خودداری کنند چرا که هر لحظه کوتاهی در اجرای محدودیت‌ها و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تلخی و داغدار شدن خانواده‌ها را رقم می زند و جبران ناپذیر است.

به گزارش ایرنا ، در شبانه روز گذشته با فوت چهار نفر دیگر از مبتلایان، مجموع آمار جان‌باختگان کووید.۱۹ در استان اردبیل به یکهزار و ۵۱۸ نفر رسید.

همچنین با بستری شدن ۱۰۶ فرد جدید مبتلا به کووید.۱۹ مجموع شمار بستری مبتلایان در این استان دیروز به ۵۸۰ نفر رسید که ۷۱ نفر آنها در بخش های ویزه تحت مراقبت هستند.

هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان در بخش دولتی و خصوصی به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، با روند کنونی شیوع کرونا و در صورت بی‌ توجهی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پیش‌بینی می‌شود که تعداد بیماران بستری در استان به ۷۰۰ تا یکهزار نفر برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایران با چه موشک‌هایی آسمان منطقه را به 2 نقطه در فلسطین اشغالی دوخت؟