سنگدوینی: رئیس‌جمهور آینده باید سیستم مدیریتی کشور را تغییر دهد


سنگدوینی: رئیس‌جمهور آینده باید سیستم مدیریتی کشور را تغییر دهد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با اشاره به مشکلاتی که در بخش‌هایی از مدیریت کشور وجود دارد، گفت: رئیس‌جمهوری که پای‌کار می‌آید باید سیستم مدیریتی کشور را تغییر دهد.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مردم ما ۴۲ سال هم پای انقلاب اسلامی آمده‌اند و در این راه مردم جلوتر از دولت‌ها بودند اما الان باید دولت‌ها دینشان را به مردم ادا کنند و جلوتر از مردم حرکت کنند.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهوری که با انتخابات پیش رو، پای‌کار می‌آید باید سیستم مدیریتی کشور را تغییر دهد. اگر این کار صورت نگیرد، با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شویم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با اشاره به نحوه فراگیری دانش در کشور، گفت: آن چیزی که دانشجو در دانشگاه می‌خواند با آنچه که باید وارد اجرای آن شود، هم‌خوانی ندارد. دانشجو نتوانسته مهارت کسب کند و پس از فارغ‌التحصیلی، برای پیدا کردن کار با مشکل روبه‌رو می‌شود.

سنگدوینی ادامه داد: در گذشته همه به دنبال رشته‌های ریاضی فیزیک و تجربی بودند و کسی به سراغ هنرستان نمی‌رفت اما الان خیلی‌ها طالب هنرستان شدند زیرا می‌توانند در کنار دریافت مدرک، یک حرفه را بیاموزند و برای خود کاری دست‌وپا کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌ها هنوز کارایی مجموعه‌های علمی مثل جهاد دانشگاهی را درک نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: علم به‌تنهایی نمی‌تواند گره‌گشای جامعه باشد؛ علم همراه با تجربه و عمل کارگشا است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند تحول ساز باشد، گفت: جهاد دانشگاهی دارای پتانسیل‌های خوبی در استان و کشور است و مسئولین ارشد استان باید دستگاه‌های دولتی و حتی بخش خصوصی را ترغیب به استفاده از این ظرفیت کنند. این کار به توسعه استان کمک می‌کند.

سنگدوینی در ادامه با اشاره به اهمیت توانمندسازی مردم، گفت: امروز کمیته امداد علاوه بر کمک‌های معیشتی، برای مددجویان اشتغال نیز ایجاد و زمینه توانمندسازی آنها را فراهم می‌کند. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز علاوه بر فعالیت‌های ساخت و سازی که در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت انجام می‌دهد، می‌تواند فضای اشتغال را نیز در این مناطق فراهم کند.

وی با بیان اینکه نیاز است بنیاد مستضعفان نیز به موضوع توانمندسازی ورود پیدا کند، تصریح کرد: بنیاد مستضعفان املاک زیادی در اختیار دارد و می‌تواند از این منابع ارزش‌افزوده ایجاد و مردم جامعه از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403