ارتش جمهوری اسلامی ایران مظهر قدرت و اقتدار ملی کشور است


ارتش جمهوری اسلامی ایران مظهر قدرت و اقتدار ملی کشور است

اراک - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان مرکزی با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین، ارتش جمهوری اسلامی ایران را مظهر قدرت و اقتدار ملی کشور عنوان کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره با بینش الهی و بصیرت انقلابی به جانفشانی در دفاع از کیان ارضی و اعتقادی میهن عزیزمان پرداخته است.

در ادامه این پیام بیان شده است: این ارتش مانند دژی مستحکم ضمن ایجاد قوت قلب در میان مردم و برقراری آرامش و امنیت در مقابله با هرگونه تعرض و تعدی به کشور از سوی دشمنان، در عرصه‌های مختلف داخلی نیز همچون سربازان متواضع، خدوم و ایثارگر به یاری هموطنان شتافته و در بحران ها و مشکلات مختلف جلوه‌های زیبایی از مهربانی و همدمی با مردم را به خوبی به نمایش گذاشته است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در جریان بحران فراگیر شدن بیماری کرونا، ارتش جمهوری اسلامی ایران با نشان دادن اقتدار و قدرت همه جانبه خود، همراه و همگام با سایر قوای نظامی، مأمن و مرهمی برای آلام و نگرانی‌های مردم بود و صحنه هایی مقتدرانه و با صلابت از خدمت صادقانه و مشفقانه را خلق کرد که آسمانی شدن شهید قاسم جلیلوند (ارشد آجا در استان مرکزی) نمونه بارز این مجاهدت و جانفشانی محسوب می‌شود.
در این بیانیه عنوان شده است: ارتشیان عزتمند ایران اسلامی علاوه بر بذل جان خود در پاسداشت منزلت هموطنان خویش، بارها در خدمت به مردم نشان دادند که روح خود را نیز در مسیر خدمت به مردم به اوج معنویت و تعالی رسانده‌اند و خالصانه جلوه‌های بی بدیلی از ظرفیت‌های والا و ارزش‌های متعالی جامعه اسلامی را به نمایش گذاشتند و مرهون به نامگذاری "نمایشگاه ارزش‌های اسلامی" از سوی فرمانده معظم کل قوا شدند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه این پیام عنوان کرده است: به نمایندگی از دستگاه قضایی استان مرکزی، ضمن پاسداست خدمات و مجاهدت‌های غیور مردان ارتشی در تمای زمینه‌ها به شهدای عزیز الشان ارتش ادای احترام مینماییم و این روز را به محضر مبارک فرمانده معزز کل قوا و همه ارتشیان ایثارگر کشور خصوصا به فرمانده، افسران، کادر و سربازان خدوم پدافند هوایی استان مرکزی تبریک عرض نموده و از خداوند منان سربلندی و عزت پرجلال ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگر قوای مسلح نظام اسلامی را خواستاریم.

۲۹ فروردین از سوی امام خمینی(ره) در تقویم جمهوری اسلامی با عنوان «روز ارتش» نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس