استفاده از ماسک در آذربایجان‌غربی به حدود 60 درصد رسیده است


استفاده از ماسک در آذربایجان‌غربی به حدود 60 درصد رسیده است

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: استفاده از ماسک در استان به حدود 60 درصد رسیده که بهتر از هفته های پیش است ولی برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا، باید این رقم نیز افزایش یابد.

دکتر جواد آقازاده روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در آذربایجان غربی افزود: این استان نظیر سایر استان ها وارد موج چهارم بیماری کرونا شده است و تعداد مبتلایان و بیماران بستری و فوتی سیر صعودی را طی می کند.

وی درباره افراد فوت شده در استان بیان کرد: فوت ۲۷ نفر در یک روز خبر بسیار بدی است و برای همکاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی، کابوس محسوب می شود؛ این درحالی است که هنوز در ابتدای موج هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: فاصله بستری بیماران تا بستری در بخش مراقبت های ویژه و فوت بیماران بسیار کوتاه شده است.

دکتر آقازاده ادامه داد: نباید از مبارزه در برابر این بیماری منحوس خسته نشویم و باید پای کار بایستیم؛ پروتکل هارا رعایت کنیم تا با واکسیناسیون، بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم.

وی درباره تعداد افراد بستری در استان نیز گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۳۳۸ بیمار در استان بستری هستند که در صورت عدم رعایت پروتکل ها این تعداد به یک هزارو ۸۰۰ بیمار خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، ۱۴ شهرستان آذربایجان غربی وضعیت کرونایی دارند و روز به روز به تعداد بیماران، بستری شدگان و فوتی های ناشی از کرونا با سرعت زیاد افزوده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها