بیش از 102 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های بوکان انجام شد


بیش از 102 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های بوکان انجام شد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: 102 هزار و 500 قطعه جوجه ریزی در مرغداری های این شهرستان انجام شده که تولیدات حاصل از این اقدام در روز عید سعید فطر به بازار وارد می‌شود.

انور امینی‌خواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد جوجه ریزی در سطح این شهرستان در ۶ واحد مرغداری انجام شده است که پیش بینی می شود ۲۴۶ تُن مرغ زنده و در مجموع ۱۶۸ تُن لاشه کشتار برای عید سعید فطر آماده تولید و عرضه در بازار شود.

وی اضافه کرد: شهروندان نگران تأمین مرغ در ماه مبارک رمضان به ویژه عید سعید فطر نباشند چرا که هیچ‌گونه کمبودی در تولید گوشت مرغ در این ایام در این شهرستان وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه هم اکنون ۴۶ واحد مرغداری در بوکان فعال است، افزود: این تعداد مرغداری با ۸۵۰ هزار قطعه ظرفیت یالانه قادر به تولید سه میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ است.

امینی‌خواه ادامه داد: بر همین اساس برای چهار دوره در سال این مرغداری ها قادر به تولید هفت هزار و ۸۲۰ تن گوشت مرغ و تزریق آن به بازار این شهرستان و سایر شهرهای همجوار است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی قطب تولید مرغ کشور با بیش از ۷۵۰ واحد مرغداری است و ۶ زنجیره تولید بزرگ در استان وجود دارد که صفر تا صد موضوع توسط زنجیره ها مدیریت می شود.

از اسفند ماه ۱۳۹۹ کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در سطح استان روی داد که این امر موجب نگرانی مردم و تشکیل صف های طویل برای خرید شد؛ از هفته جاری تب خرید مرغ در این استان فروکش و به تعادل رسیده است و شهروندان تمایلی به خرید ندارند.

بوکان یکی از قطب های مهم کشاورزی و دامی در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟