تشریح اقدام‌های پتروشیمی جم در حوزه منابع انسانی


تشریح اقدام‌های پتروشیمی جم در حوزه منابع انسانی

مدیر منابع انسانی پتروشیمی جم اعلام کرد: یکسان‌سازی رفاهیات کارکنان، افزایش 30 درصدی سرانه آموزش کارکنان، جذب 58 نیروی جدید از طریق برگزاری آزمون استخدامی با ضریب 70 درصد نیروی بومی و کسب رتبه دوم ارزیابی الگوی 34000 منابع انسانی دانشگاه تهران، در سال 99 در این شرکت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی جم، صالح رحیمی با اشاره به اینکه منابع انسانی سرچشمه همه تحولات یک شرکت، سازمان و عامل اصلی تعیین‌کننده در کیفیت ارائه خدمات است، اظهار کرد: پارسال ۱۵ آزمون و مصاحبه به شکل شفاف در این شرکت برگزار شد که ۲۲۰۰ نفر در آن شرکت کردند و در مجموع ۵۸ نفر از این طریق پذیرفته شدند. از مجموع ۵۸ نفر نیروی استخدام‌شده در سال ۹۹، ۷۰ درصد شامل نیروی متخصص و عمومی، نیروی بومی استان بوشهر هستند.

وی با اشاره به مجموعه اقدام‌های انجام‌شده در حوزه منابع انسانی گفت: این شرکت موفق شد در ارزیابی دانشگاه تهران الگوی ۳۴۰۰۰، رتبه دوم را کسب کند، همچنین فرآیند و مسیر شفاف آزمون و مصاحبه، رضایتمندی مسئولان واحدهایی را که نیرو در آن جذب‌شده‌اند در پی داشته است. ۸۰ درصد مسئولان این واحدها در این شرکت از کیفیت نیروهای استخدام‌شده در سال ۱۳۹۹ رضایت داشته‌اند و این مسئله افزون بر ایجاد رضایتمندی در داخل شرکت، بحث بومی‌گزینی را نیز سرلوحه کار قرار داده و بخشی از این نیاز را برطرف کرده است.

مدیر منابع انسانی پتروشیمی جم تصریح کرد: در فرآیند بومی‌گزینی، مهم‌ترین اولویت، بحث عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و نیروهای بومی شایسته و متخصص بوده است.

رحیمی ادامه داد: با توجه به اینکه در سایه سنگین شیوع کرونا ارتباطات و خدمات‌رسانی در حوزه منابع انسانی سخت شده است، اما پتروشیمی جم توانسته با استفاده از زیرساخت‌های آی‌تی، سرانه آموزش کارکنان این شرکت را ۳۰ درصد افزایش دهد.

وی با تأکید بر اهمیت ورزش در میان کارکنان و خانواده‌ها گفت: برگزاری مسابقات شطرنج بین خانواده‌های کارکنان پتروشیمی جم به شکل آنلاین، تنظیم و تهیه کلیپ‌های ورزش در خانه و ارسال برای همکاران نیز بخشی از فعالیت‌های ورزشی واحد منابع انسانی در ماه‌های کرونایی بوده است.

مدیر منابع انسانی پتروشیمی جم یادآور شد: باوجود شیوع ویروس کرونا، خدمات‌رسانی به نیروهای عملیاتی از جمله نقلیه و مسافرت، رستوران و اغذیه، سکونت و منازل سازمانی، شهرداری صنعتی، فضای سبز، توجه به محیط‌زیست و... را حفظ کرده‌ایم.

رحیمی با بیان اینکه یکسان‌سازی پرداختی رفاهیات کارکنان شرکت شامل نیروهای اصلی و پیمانکاری (جم صنعت‌کاران) از دیگر برنامه‌های این شرکت بوده است، اظهار کرد: نیروهای پیمانکاری همانند نیروهای اصلی شرکت، دارای بیمه تکمیلی و سایر مزایای رفاهی هستند و حقوق و مزایای خود را به‌موقع و منظم دریافت می‌کنند. امسال نیز با توجه به سیاست‌های شرکت پتروشیمی جم، رفاهیات نیروهای پیمانکاری با نیروهای اصلی یکسان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟