اهدا کنندگان خون در شبهای کرونایی ماه رمضان جریمه نمی‌شوند


اهدا کنندگان خون در شبهای کرونایی ماه رمضان جریمه نمی‌شوند

زنجان- ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: خوشبختانه با هماهنگی انجام شده، اهدا کنندگان خون هنگام مراجعه بعد از افطار، توسط پلیس راهور استان جریمه نخواهند شد و این گروه می‌توانند شماره پلاک خود را به واحد پذیرش انتقال خون اطلاع دهند.

دکتر سیامک اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز دائم و همیشگی است و به یک زمان اختصاص ندارد افزود: بر این اساس انتقال خون به اهدای خون مستمر بصورت برنامه ریزی شده تاکید فراوانی دارد.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ اهدای خون در واقع تبلیغ و یا تعمیق فرهنگ ایثار و نوعدوستی بوده است که سنخیت بیشتری نیز با ماه مبارک رمضان دارد.

این مسوول به ویژگی ماه رمضان امسال اشاره کرد و گفت: متاسفانه این ماه مبارک با خیز جدید موج چهارم کرونا مواجه شده که در این میان اعمال محدودیت های شبانه نیز بطور طبیعی برنامه ریزی را برای افراد مشکل تر کرده اما تدابیر لازم اتخاذ شده است.

اسدی افزود: انتقال خون استان نیز طبق سالهای قبل در شیفت صبح و بعد از افطار تا پاسی از بامداد به اهدا کنندگان خون خدمات رسانی می کند، به رغم گسترش کرونا و مشکلات ناشی از آن با همراهی عموم مردم مشکلی در تامین فرآورده های خونی بیماران نیازمند نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: تجربه نیز نشان داده است سال گذشته به دلیل شیوع کرونا سال بسیار سختی بود و این بیماری همه فعالیت های دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد و در این راستا انتقال خون استان نیز با همراهی اهدا کنندگان نه تنها فرآورده های خونی مورد نیاز مراکز درمانی را در کوتاه ترین زمان ممکن و بهنگام تامین کرد، بلکه در شبکه ملی خون رسانی نیز نقش بسیار فعالی را ایفا کرد.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: این همراهی، پشتوانه فرهنگی و سرمایه اجتماعی که در استان نمود دارد امیدواریم امسال نیز همانند سالهای قبل با آرامش بیشتری در استان حاکم شود.

وی از اهدا کنندگان خواست، اهدای خون خود را به شب های قدر موکول نکنند و مطمئن باشند با توجه به شرایط کرونایی فاصله گذاری اجتماعی بیش از گذشته در این پایگاه‌ها رعایت می شود که انتظار بر این است که اهدا کنندگان با علم به این موضوع در طی ماه مبارک رمضان برای این کار خداپسندانه مراجعه کنند.

اسدی با اشاره به اینکه با مراجعات تدریجی اهداکنندگان می توان از فرآورده های خونی تهیه شده به نحو مطلوبی در نظام درمانی استفاده کرد، ادامه داد: پروتکل های بهداشتی در مراکز انتقال خون به طور دقیق اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: اهدا کنندگان خون با رعایت پروتکلهای بهداشتی به فکر سلامتی خود و دیگران هستند و انتقال خون به خود می بالد که با این جمعیت خونگرم اهدا کنندگان در ارتباط است.

اسدی با تاکید بر اینکه شهروندان زنجانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مهم را در شرایط کنونی به عنوان یک اصل مهم در اولویت قرار دهند، افزود: افرادی که سابقه و تجربه اهدای خون ندارند در این روزها به جمع این گروه بپیوندند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟