134 بیمار بدحال کرونا در گیلان تحت مراقبت های ویژه قرار دارند


134 بیمار بدحال کرونا در گیلان تحت مراقبت های ویژه قرار دارند

رشت _ ایرنا_ مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: هم اکنون 134 بیمار بدحال مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های استان بستری هستند.

دکتر حسن رخ شاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و ۴۷ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

وی با بیان اینکه مردم با مشاهده علائم سرماخوردگی مانند تب و سرفه نباید به بیمارستان های گیلان مراجعه کنند، اضافه کرد: با مشاهده این علایم باید به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته فعال در شهرستان های مختلف استان مراجعه شود.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت استان گیلان خاطر نشان کرد: مردم با علایم سرماخوردگی حتما باید به مراکز یاد شده مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنند تا در صورت ابتلا به کرونا پیشگیری های لازم را انجام دهد تا به دیگران منتقل نشود.

وی با تاکید بر این مطلب که همچنان رعایت توصیه های بهداشتی مهمترین و بهترین راه پیشگیری از انتشار ویروس کرونا است، خاطرنشان کرد: هنگام خروج از منزل حتما ماسک زده شود.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت استان گیلان نقش مردم را در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری حیاتی دانست.

گیلان از مراکز مهم گردشگری و تجارت شمال کشور با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین مناطق درگیر شیوع ویروس کرونا در ایران بود . هم اکنون به جز شهرستان رضوانشهر که در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارد بقیه شهرستان های استان گیلان در وضعیت قرمز هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403