پیک چهارم کرونا این هفته شکسته می‌شود


پیک چهارم کرونا این هفته شکسته می‌شود

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونا در خراسان‌ جنوبی گفت: فلسفه تعطیلی اصناف، کاهش تجمعات در مکان‌های عمومی است؛ در حالی که هنوز رفت و آمدها در شهر وجود دارد و حتی بعد از افطار پیاده‌روی‌ها و تجمعاتی در برخی نقاط شهر وجود دارد و این امر افزایش ابتلاها را به دنبال خواهد داشت.

غلامرضا شریف‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افزایش موارد مربوط به عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هفته آخر اسفند ماه و قطعاً بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اول فروردین، باعث ایجاد پیک چهارم شد.

وی افزود: براساس افزایش آمار ابتلاها، برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و همایش‌ها، فعالیت قهوه خانه‌ها، استخرها و باشگاه‌های ورزشی، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها سینماها، دانشگاه‌ها، مدارس و تالارهای پذیرایی در این شهرستان ممنوع شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونا در خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه طبق پیش بینی‌هایی که وجود دارد، پیک چهارم اواسط این هفته در خراسان‌جنوبی شکسته می‌شود، تصریح کرد: فلسفه تعطیلی اصناف، کاهش تجمعات در مکان‌های عمومی است؛ در حالی که هنوز رفت و آمدها در شهر وجود دارد و حتی بعد از افطار پیاده‌روی‌ها و تجمعاتی در برخی نقاط شهر وجود دارد و این امر افزایش ابتلاها را به دنبال خواهد داشت.

شریف‌زاده گفت: موارد بستری و سرپایی مبتلایان به کرونا همچنان در استان افزایشی بوده و علت آن افرادی است که به وفور در خیابان‌ها از ماسک استفاده نمی‌‎کنند.

وی اظهار کرد: هرچند نمودار ابتلا در استان روند انحنایی دارد، اما تا رسیدن به پیک (نقطه اوج) و آغاز روند نزولی آن هنوز فاصله داریم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونا در خراسان‌ جنوبی افزود: در برخی شهرستان‌ها میزان رعایت پروتکل‌ها توسط اصناف به ۸۰ درصد رسیده است که فاصله زیادی با وضعیت مطلوب دارد و از طرفی پلیس با استقرار در ورودی و خروجی شهرهای قرمز و نارنجی باید از ورود خودروهای غیربومی و خروج خودروهای بومی ممانعت کند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های کرونا یک هفته دیگر تمدید شد، گفت: امیدواریم با رعایت دقیق و همه جانبه دستورالعمل‌ها محدودیت‌ها افزایش پیدا نکند.

شریف‌زاده افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمعات و پیاده‌روی‌های شبانه می‌تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای از شیوع بیماری بکاهد چراکه با چرخش ویروس انگلیسی تمامی موارد ابتلا در خیز چهارم انگلیسی است مگر اینکه عکس آن ثابت شود.

وی با بیان اینکه تنها با رعایت‌های همه جانبه می‌توانیم اوضاع را مدیریت کنیم، افزود: اکنون در سنین پایین نیز این ویروس دیده می‌شود که تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق پروتکل‌ها تا شکستن پیک چهارم است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها