شیرینی وصال پس از سال‌ها شوری انتظار


شیرینی وصال پس از سال‌ها شوری انتظار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: پس از سال‌ها، آب شیرین وارد مدار بهره‌برداری شهرستان ماه‌نشان شد.

علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پس از سال‌ها، آب شیرین وارد مدار بهره‌برداری شهرستان ماه‌نشان شد، اظهار کرد: در حال حاضر و به دلیل لب‌شوری آب چاه‌های منطقه، شهر ماه‌نشان دارای سیستم توزیع آب دو شبکه‌ای است.

وی افزود: پس از تکمیل پروژه و تایید کیفیت آب از سوی آزمایشگاه مرجع شرکت آب و فاضلاب استان، آب شیرین از چشمه آلمالوچای وارد مدار شبکه توزیع آب بهداشتی شهرستان ماه‌نشان شد تا شهروندان از آب شیرین و با کیفیت برخوردار شوند.

این مسئول ادامه داد: در فرآیند بهره‌برداری قنات جدید به قنات قبلی شهرستان متصل شده و جهت وارد مدار کردن آب شیرین در این شهر، حفر یک رشته قنات و کول‌گذاری به طول ۳۰۰ متر، لوله‌گذاری به طول ۳۵۰ متر، احداث حوضچه، نصب شیر هوا و ۷۰۰۰ مترمکعب خاک‌برداری انجام شده است.

جزءقاسمی تصریح کرد: در صورت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب، اهالی از آب شرب با کیفیت بهره‌مند خواهند بود و دیگر نیازی به اختلاط آب لب‌شور با آب شیرین نیست. باید توجه داشت کیفیت آب زیرزمینی هر منطقه متاثر از پارامترهای گوناگون بوده و شرکت آب و فاضلاب ناچار به استفاده از منابع آبی محدوده شهرها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، توزیع آب زیرزمینی شهر ماه‌نشان به دلیل لب‌شور بودن را تنها برای مصارف بهداشتی که بیش از ۹۵ درصد آب مورد نیاز هر شهروند است، دانست و یادآور شد: تاکنون آب شرب مورد نیاز شهروندان ماه‌نشانی با بالاترین کیفیت از طریق دستگاه آب شیرین‌کن و توسط شبکه مجزا و از طریق ایستگاه‌های برداشت آب، در اختیار شهروندان قرار می‌گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: آب شیرین، علی‌رغم هزینه بالای خرید و نگه‌داری سیستم آب شیرین‌کن و ایستگاه‌های برداشت و به منظور رفاه حال شهروندان، با بیش از ۹۰ درصد یارانه در اختیار مردم ماه‌نشان قرار داشت. شهر ماه‌نشان یکی از تجربیات موفق استفاده همزمان از دو شبکه توزیع آب در سطح کشور بود که بارها توسط دانشگاه‌ها و مشاوران مورد ارزیابی قرار گرفته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس